Developing Sourcing Capabilities
Creating strategic change in purchasing and supply management
Ingenaaid Engels 2005 1e druk 9780470850121Samenvatting
Bedrijven worden zich er steeds meer bewust van concurrentievoordeel dat gerealiseerd kan worden door effectieve sourcing. De trend wat betreft outsourcing en effectieve supply chain management laat het belang van geavanceerd inkoop management zien. Dit boek omvat een breed kader van onderwerpen op het gebied van inkoop door de nadruk te leggen op het veranderingsproces betrokken bij het creëren van concurrentievoordeel.
- De auteurs betrokken bij het project zijn bekende onderzoekers en schrijvers.
- Het boek zal een uniek accent leggen op veranderingsprocessen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Foreword
Preface
Part I - Introduction
1. The case for change
2. Exploring change issues in strategic sourcing
3. Understanding strategic change.
Part II: Areas and instruments of change
4. Developing the supply base by changing supplier relations
5. Organizing for strategic sourcing
6. Leadership and values for competitive sourcing
7. Developing and managing knowledge and competencies
8. Change through leveraging information and communication technology
9. Supporting change through performance measurement
10. Coping with individuals' resistance to change
Part III: Illustrations
11. The reality of organizing for purchasing synergies
12. From buying towards supply management at Nordic Construction Company (NCC)
13. Supply function's role in a major corporate turnaround: lessons from Thomson
14. Strategic change towards global sourcing: Ericsson in China
Part IV: Reflections
15. Synthesis and reflections
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan