Activity-based Budgeting
Gebonden Engels 1999 9780471086314Samenvatting
Het genereren van waarde is een van de belangrijkste taken van hedendaagse ondernemingen. Een goed budgetterings- en boekhoudsysteem ligt aan deze waardecreatie ten grondslag. Steeds meer ondernemingen stappen over op 'Activity-based budgetting', een innovatieve benadering die het budgetteringsproces koppelt aan de strategie van een onderneming. Brimson en Antos leggen uit dat budgetteren aan de hand van strategisch belangrijke activiteiten in plaats van op basis van bestaande kostenstructuren de voorkeur geniet voor innovatieve ondernemingen, die vooruit willen, in plaats van stil te blijven staan. Nadat de auteurs hebben uiteengezet wat de grondslagen zijn van waarde voor ondernemingen, leggen zij uit waarom de traditionele methoden van budgettering en planning leiden tot de vernietiging in plaats van de creatie van waarde. Vervolgens laten zij zien hoe aan de hand van activity-based budgetting de benodigde waarde wel kan worden gecreëerd.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Companies Migrating from Traditional Budgeting to Activity-Based Budgeting and Feature Costing
Linking Strategy and the Budgeting Process
ACTIVITY-BASED BUDGETING PRINCIPLES
Translating Strategy into a Process and Activity Framework
Forecasting Revenue, Volume, and Workload
Capacity Management
Feature Costing: An Overlay to Activity-Based Budgeting
METHODOLOGY
Creating an Activity Budget with Features
Reviewing and Finalizing the Budget
Using the Information
Gap Analysis and Planning Guidelines
Performance Reporting and Analysis
Organization-Wide Improvements
Let's Get Started
Appendices
Notes
Glossary
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan