Power Pricing
Gebonden Engels 1996 9780684834436Samenvatting
Nu de meeste markten worden geteisterd door hevige concurrentie, kan het prijsbeleid van een organisatie enorme gevolgen hebben voor de winstgevendheid. Het is verbazingwekkend te zien dat bedrijven proberen de concurrentiestrijd aan te gaan, zonder bewust na te denken over de te hanteren prijsstrategie. Dolan en Simon laten in dit boek zien hoe managers de traditionele methoden van prijsstelling, zoals de kostprijs-plus methode achter zich kunnen laten. De methodes die daarbij worden aangehaald zijn marktsegmentatie, promotieprijzen, prijzen gericht op de concurrentie, non-lineaire prijzen, prijzen van aan elkaar gerelateerde prijzen en combinatieprijzen. Organisaties die scherp letten op het effect van prijzen op de verkopen en winsten en dit nauwkeurig vastleggen kunnen deze gegevens gebruiken om nauwgezet scenario's te ontwikkelen waarbij de prijsstelling een centrale rol speelt.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan