Guerrilla Marketing Research
Marketing Research Techniques That Can Help Any Business Make More Money
Paperback Engels 2008 2e druk 9780749450892Samenvatting
Marktonderzoek is niet alleen betaalbaar voor zo'n beetje ieder bedrijf, het is eigenlijk zelfs een middel dat u niet kunt laten liggen. In 'Guerrilla Marketing Research' wordt getoond hoe uw bedrijf, ongeacht de omvang, gebruik kan maken van dit instrument. Focusgroepen enquetes, alles is mogelijk, ook binnen uw budget.
'Guerrilla Marketing Research' is rijkelijk geïllustreerd en staat boordevol praktisch toepasbare voorbeelden uit de praktijk. Dit meeslepende boek neemt u mee op een fascinerende reis door een van minst begrepen en minst gebruikte technieken uit de marketingpraktijk. Het laat de beschikbare middelen zien en zet u op het spoor naar de juiste analyse. Zelf de meest sceptische managers en marketeers zullen hun voordeel kunnen doen met dit boek.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Customer attitudes
2. Asking the right questions
3. How the big guys do it
4. How to get started
5. How much does research cost
6. Using research professionals
7. How much research should you do?
8. The research plan
9. Focus groups
10. Brainstorming
11. Surveys
12. Writing questionnaires
13. Sampling
14. How to conduct surveys
15. Organizing data
16. Statistical techniques
17. Telling the story
18. Putting results into action
Glossary
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan