

Olivier Blanchard is a brand strategist with 15 years of B-to-B and B-to-C marketing management experience ranging from manufacturing and distribution to new media and consumer goods.
Meer over Olivier BlanchardSocial Media ROI
Managing and Measuring Social Media Efforts in Your Organizations
Paperback Engels 2011 1e druk 9780789747419Samenvatting
Met het lezen van 'Social Media ROI' verkrijgt u discipline in het gebruik van social media voor uw marketingactiviteiten en kunt u zich richten op het behalen van de doelstellingen binnen uw organisatie. Marketingexpert Olivier Blanchard brengt in deze uitgave nieuwe praktijken voor strategieën, planning, uitvoering, metingen, analyses en optimalisatie samen. U leert hoe u financiële- en niet financiële bedrijfseffecten kunt bepalen en kunt behalen.
'Social Media ROI' bevat praktische oplossingen, van het aantrekken van volgers door het structureren van programma's tot het bepalen van kengetallen bij het managen van een crisis.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Part 1: SOCIAL MEDIA PROGRAM DEVELOPMENT
1. Creating the Social Company
2. Aligning Social Media to Business Goals
3. Planning for Performance Measurement
4. Establishing Clarity of Vision, Purpose, and Execution
Part 2: SOCIAL MEDIA PROGRAM INTEGRATION
5. Understanding How Social Media Plugs into the Organization
6. The People Principle
7. Establishing Social Media Guidelines for the Organization
8. Laying the Operational Groundwork for Effective Social Media Management
9. The New Rules of Brand Communications in the Age of Social Media
11. Social Media and Digital Brand Management
12. Real-Time Digital Support: Fixing Customer Service Once and for All
13. Social Media Program Management--Putting It All Together
Part 4: SOCIAL MEDIA PROGRAM MEASUREMENT
14. Creating a Measurement Practice for Social Media
15. ROI and Other Social Media Outcomes
16. F.R.Y. (Frequency, Reach, and Yield) and Social Media
17. Social Media Program Analysis and Reporting
Afterword
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan