Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9781403998842. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.

Strategic Performance Management

A Managerial and Behavioural Approach

Paperback Engels 2013 9780230273856
Niet leverbaar.
76,77

Samenvatting

'Strategic Performance Management' biedt hulpmiddelen en kennis om te evalueren hoe een bedrijf presteert. In dit boek worden praktische inzichten beschreven vanuit de huidige ontwikkelingen in dit vakgebied. De gebalanceerde combinatie van theorie en praktijk is extra aantrekkelijk voor MBA studenten. Het boek daagt de lezer uit na te denken over de serie factoren die nodig zijn voor de ontwikkeling en beoordeling van een performance management systeem.

Specificaties

ISBN13:9780230273856
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:443
Druk:2
Verschijningsdatum:18-3-2016

Lezersrecensies

4.0 van de 5
4 stemmen
1
2
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Zachte waarden als harde succesfactoren
Pierre Pieterse 29 juni 2007 Beloningen, reorganisaties en strategieveranderingen als middel om een organisatie te verbeteren worden zwaar overschat. Dat stelt André de Waal, verbonden aan het Center for Organizational Performance en auteur van talrijke boeken en artikelen over prestatiemanagement, waaronder het toonaangevende Strategic Performance Management, op basis zijn grootschalige onderzoek naar het fenomeen ‘High Performance Organizations’.
Alle interviews en artikelen (1)

Over André de Waal

Dr. André A. de Waal MBA is managing partner en academisch directeur van het HPO Center, een organisatie die wereldwijd onderzoek doet naar de kenmerken van high performance organisaties, en partner van het Finance Function Research & Development Center, een organisatie die zich specifiek richt op het versterken van financiële functies. Hiervoor heeft hij zeventien jaar als organisatieadviseur en vennoot gewerkt bij Arthur Andersen en Holland Consulting Group, en veertien jaar als professor Organizational Effectiveness aan de Maastricht School of Management. Hij is ook gastdocent (geweest) aan de Vrije Universiteit Amsterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam, de Universiteit van Amsterdam en Cranfield University UK. André heeft een MSc in Scheikunde van de Leiden Universiteit, een MBA van Northeastern University Boston, en een Ph.D. in Economics van de Vrije Universiteit Amsterdam. In april 2002 is André aan de Vrije Universiteit van Amsterdam gepromoveerd op het onderwerp van de gedragsaspecten die belangrijk zijn voor een succesvolle invoering en gebruik van prestatiemanagementsystemen. Hij geeft les en doet projecten op het gebied van high performance organisaties en prestatiemanagement in landen als China, Vietnam, Bangladesh, Mongolië, Nepal, Peru, Ecuador, Suriname, Verenigde Staten, U.K., Italië, België, Polen, Saudi-Arabië, Jemen, Verenigde Arabische Emiraten, Palestina, Zuid-Afrika, Namibië, Tanzania en Zambia. André is door Managementboek.nl geselecteerd als een van 'Hollandse Meesters in Management', tien mensen die het managementdenken in Nederland het meest hebben beïnvloed tijdens het laatste decennium. Vooral zijn onderzoek naar de kenmerken van high performance organisaties trekt (internationaal) aandacht. André heeft inmiddels ruim 450 artikelen en 35 boeken op de gebieden van prestatiemanagement en organisatieverbetering op zijn naam staan, waaronder de bestseller 'Hoe Bouw Je Een High Performance Organisatie?' (Van Duuren Management, 2013), 'Power of Performance Management, How Leading Companies Create Sustained Value' (John Wiley & Sons, 2001), 'Quest for Balance, the human element in performance management systems' (John Wiley & Sons, 2002), 'Strategic Performance Management, A Managerial and Behavioural Approach, 2nd edition' (Palgrave MacMillan, 2013) en 'What Makes A High Performance Organization, Five Validated Factors Of Competitive Performance That Apply Worldwide' (Global Professional Publishing, 2012). Website: www.hpocenter.nl

Andere boeken door André de Waal

Inhoudsopgave

List of figures
List of tables
List of acronyms and abbreviations
A tale of two farmers

Part I Introducing strategic performance management

1. Introduction
1.1 An age of extreme competition
1.2 Current trends in organisations
1.3 How to use this book
References

2. Strategic performance management
2.1 Management control and information systems
2.2 The strategic performance management process
2.3 History of strategic performance management systems
2.4 Benefits of strategic performance management
2.5 The strategic performance management development cycle
2.6 Feasibility analysis
2.7 Case: feasibility analysis at CNS
2.8 Case study: UVD's feasibility analysis
References

Part 2 The strategic performance management development cycle

Stage 1 Designing a strategic management model

3. Responsibility structure
3.1 Parenting style
3.2 Parenting structure
3.3 Case: parenting style of Electrical Construction Group
3.4 Case: responsibility structure of South-Middle Ecological Laboratory Ltd
3.5 Case study: UVD's responsibility structure
References

4. Scenarios and strategic objectives
4.1 Scenarios
4.2 Strategic objectives
4.3 Case: scenarios and strategic objectives at the Laboratories at Blackwood
4.4 Case: strategic alignment at Packaged Foods Ltd
4.5 Case study: UVD's strategic objectives
References

5. Strategic action plans
5.1 Balance out the long-term with the short-term
5.2 Case: strategic action plans of Electrical Construction Group
References

Stage 2 Designing a strategic reporting model

6. Critical success factors and key performance indicators
6.1 Critical success factors and key performance indicators
6.2 Result and effort indicators
6.3 Key processes
6.4 Corporate structure
6.5 Case: CSFs and KPIs at CNS
6.6 Case study: Spot Free's CSFs and KPIs
6.7 Case study: UVD's CSFs and KPIs
References

7. The balanced scorecard
7.1 The balanced scorecard
7.2 Strategy map
7.3 The link between parenting styles and the balanced scorecard
7.4 Criticism and the “Ten Commandments”
7.5 Case: strategy mapping at BaBs
References

8. Exceptions, actions, and rolling forecasts
8.1 Exception reporting
8.2 Rolling forecasts
8.3 Budget contingencies
8.4 STAP reporting
8.5 Action reporting
8.6 Case: STAP at Spot Free Inc
8.7 Case study: UVD's exception and action reports
References

9. Performance management ICT architecture
9.1 History of information reporting systems
9.2 Characteristics of ICT architecture
9.3 ICT architecture for performance management
9.4 Criteria for ICT package selection
9.5 Case: performance management IT architecture at Global Hyatt Corporation
9.6 Case: corporate performance management at Pharmaceutical Company
9.7 Case study: UVD's information supply
References
Tales of ... too bad!

Stage 3 Designing a performance-driven behavioural model

10. Organisational performance-driven behaviour
10.1 Perverse effects
10.2 Performance management: the alternative use
10.3 Trust
10.4 Performance-driven values
10.5 Case: trust at Zimasco Mining and Smelting Company
10.6 Case: performance-driven values at a temping agency in the Netherlands
10.7 Case study: creating passion for performance management
References

11. Individual performance-driven behaviour
11.1 Performance management analysis
11.2 Behavioural improvements
11.3 Case: PMA at the city of GROW
11.4 Case: PMA at labour reintegration company HOOS
11.5 Case study: PMA at a temping agency in the Netherlands
11.6 Case study: UVD's performance-driven behaviour
References

12. Strategic alignment
12.1 Performance alignment model
12.2 Competency management
12.3 Case: performance alignment at UVD
12.4 Case: performance alignment at social housing association Het Oosten
12.5 Case: competency-based performance management at Bouwfonds
References

Part 3 Implementing strategic performance management

13. Implementation
13.1 Keep it simple
13.2 Implementation approach
13.3 Implementation dos, don'ts, and pitfalls
13.4 Performance management and change management
References

Part 4 Specials

14. Performance management in the public sector
14.1 Differences between public and private performance management
14.2 Role of politics
14.3 Public sector critical success factors, key performance indicators, and balanced scorecard 14.4 Implementing public-sector performance management
14.5 Case: public performance management at the Department of Trade and Industry
References

15. Performance management in developing countries
15.1 Characteristics of developing countries
15.2 Status of performance management in developing countries
15.3 Status in individual countries
15.4 Case: the need for performance management in Burkina Faso
15.5 Case: strategic performance management at the Tanzanian College of Business Education
References

Appendix: Performance management analysis questionnaire
Index

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategic Performance Management