Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Guide to Management Research Methods

Paperback Engels 2003 9781405115124
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

This text shows business students how to conduct reliable research and how to argue the soundness of their research approach.

- A practical introduction to research methods for business students.
- Gives students the ability to conduct reliable research on the basis of empirical field data.
- Takes students through the research process systematically, from the initial definition of a research problem to the final presentation of results.
- Demonstrates the interrelationships between the different stages in a research project.
- Helps students to decide which methods are most appropriate.
- Teaches students to think both critically and creatively about research methods.
- Includes the most up-to-date methods, including use of the Internet and email.
- Supported by real-life examples, cases and practical guidelines.

Specificaties

ISBN13:9781405115124
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:264
Verschijningsdatum:16-12-2003
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Mandy van der Velde

Prof. dr. Mandy van der Velde is afgestudeerd als arbeids- en organisatiepsychologe aan de Rijksuniversiteit Leiden. Zij is gepromoveerd aan de Faculteit Psychologie en Pedagogiek van de Vrije Universiteit Amsterdam. Daarna was zij verbonden aan de Faculteit der Economie en Bedrijfswetenschappen van de Vrije Universiteit Amsterdam. Vanaf 2002 is zij werkzaam als UHD bij de Utrechtse School voor Bestuurs- en Organisatiewetenschap. Per 1 november 2007 is zij benoemd tot Bz. Hoogleraar "Management van Veranderingsprocessen in Grote Organisaties" vanwege het Utrechts Universiteitsfonds.

Andere boeken door Mandy van der Velde

Over Paul Jansen

Prof.dr. Paul G.W. Jansen is hoogleraar Bedrijfspsychologie, Faculteit Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde, VU Amsterdam. Hij studeerde cum laude Mathematische Psychologie, Katholieke Universiteit Nijmegen. Hij was werkzaam bij het Ministerie van Binnenlandse zaken, de Rijks Psychologische Dienst, en PTT/KPN. Van 1995-2001 was hij in deeltijd directeur 'Limperg Instituut': Interuniversitair Onderzoeksinstituut voor Accountancy. Verder was hij bestuurslid van het 'HRM Network NL' en is hij sedert 2001 programmadirecteur Masteropleiding Bedrijfskunde, Vrije Universiteit Amsterdam. Hij houdt zich bezig met onderwijs, onderzoek en advisering op het gebied van management development, loopbanen, assessment centers, 360-graden feedback en prestatiemanagement (bijv. beoordelen en belonen).

Andere boeken door Paul Jansen

Inhoudsopgave

Part I: Planning The Research Project:.
1. Introduction.
What Is The Nature Of Fundamental Organisational Research?.
What Distinguishes Fundamental Organisational Research From Applied Organisational Research?.
Methodological Requirements And Rules Of Fundamental Research In General.
Clients.
Other Parties Involved In The Research Project.
Overview Of Steps In The Research Project.
2. Problem Orientation.
Introduction.
Research Objective.
Problem Definition.
Research Questions.
The Empirical Cycle.
3. Literature.
Introduction.
Sources Of Literature.
Literature Search.
Literature Review.
Referring To Literature.
4. Design And Planning Of The Research Project.
Introduction.
Research Model And Variables.
Hypotheses.
Operationalization.
Levels Of Measurement.
Reliability And Validity.
Population And Sampling.
Ethical Issues.
5. Research Proposal.
Research Strategies.
Introduction.
Classification.
Main Categories Of Research Strategies.
Casuality.
Part II: Conducting The Research Project:.
6. Data Collection Methods.
Introduction.
Archival Data.
Observation.
Interview.
Questionnaire.
Multi-Method.
7. Questionnaires And Interviews.
Introduction.
Questionnaires - General Remarks.
Structure Of The Questionnaire.
Interviews - General Remarks.
Pilot Study.
Making Contact.
Anonymity And Confidentiality.
8. Data Analysis.
Introduction.
The Code Book.
Computer Use.
Data Matrix.
Missing Values.
Overview Of Statistical Techniques.
Statistical Significance Of The Results.
Part III: Reporting The Research Project:.
9. The Research Report.
Introduction.
Planning.
Target Group.
Structure Of The Research Report.
Style And Layout Of The Report.
10. Presentation.
Introduction.
Preparing The Presentation.
Structure Of The Presentation.
The Presentation: Some Rules Of Thumb.
Tools.
The Audience.
11. Case Study - The Transpost Case.
Introduction.
Problem Orientation.
Research Model and Variables.
Research Strategy.
Collecting Existing Data.
Practical Implementation.
Data Analysis.
Reporting.
Presentation.
Further Reading.
Appendix: Checklist For Evaluating Research Reports.
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Guide to Management Research Methods