Professor Chan Kim is samen met Renée Mauborgne oprichter van het INSEAD Blue Ocean Strategy Institute.
Meer over de auteursBlue Ocean Strategy - Expanded Edition
How to create uncontested market space and make the competition irrelevant
Gebonden Engels 2015 1e druk 9781625274496Samenvatting
Zelden sloeg een managementboek zo snel aan als de Blue Ocean Strategy. Al tien jaar is de theorie (net als de term ‘Blue Ocean’) een begrip onder managers, ondernemers en marketeers. In hun boek beargumenteren Kim en Mauborgne dat hevige concurrentiestrijd slechts leidt tot een bloedige, rode oceaan van rivalen die vechten om een almaar krimpende winstmarge. Gebaseerd op een uitgebreide studie onder 150 bedrijven pleiten zij voor een creatie of ontdekking van een nieuwe, onontgonnen markt: de blauwe oceaan.
Deze nieuwe Expanded Edition bevat een nieuwe voorwoord en drie extra hoofdstukken. De kern blijft onaangetast, maar er is wel veel nieuwe ervaring opgedaan en er zijn extra cases toegevoegd. Met deze editie komt het gedachtegoed opnieuw onder de aandacht.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Chan Kim
Inhoudsopgave
Preface to the original edition
Acknowledgements
Part one: Blue ocean strategy
1. Creating blue oceans
2. Analytical tools and frameworks
Part two: Formulating blue ocean strategy
3. Reconstruct market boundaries
4. Focus on the big picture, not the numbers
5. Reach beyond existing demand
6. Get the strategic sequence right
Part three: Executing blue ocean strategy
7. Overcame key organizational hurdles
8. Build execution into strategy.
9. Align value, profit and people propositions
10. Renew Blue Oceans
11. Avoid Red Oceans traps
Appendices A to C
Notes
Bibliography
Index
About the authors
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan