Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9781591396192. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
,

Blue Ocean Strategy - Expanded Edition

How to create uncontested market space and make the competition irrelevant

Gebonden Engels 2015 1e druk 9781625274496
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 5764Hoogste positie: 25
Verwachte levertijd ongeveer 12 werkdagen

Samenvatting

Zelden sloeg een managementboek zo snel aan als de Blue Ocean Strategy. Al tien jaar is de theorie (net als de term ‘Blue Ocean’) een begrip onder managers, ondernemers en marketeers. In hun boek beargumenteren Kim en Mauborgne dat hevige concurrentiestrijd slechts leidt tot een bloedige, rode oceaan van rivalen die vechten om een almaar krimpende winstmarge. Gebaseerd op een uitgebreide studie onder 150 bedrijven pleiten zij voor een creatie of ontdekking van een nieuwe, onontgonnen markt: de blauwe oceaan.

Deze nieuwe Expanded Edition bevat een nieuwe voorwoord en drie extra hoofdstukken. De kern blijft onaangetast, maar er is wel veel nieuwe ervaring opgedaan en er zijn extra cases toegevoegd. Met deze editie komt het gedachtegoed opnieuw onder de aandacht.

Specificaties

ISBN13:9781625274496
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:320
Druk:1
Verschijningsdatum:26-9-2024
ISSN:

Lezersrecensies

4.1 van de 5
18 stemmen
6
8
4
0
0

Interviews en artikelen (1)

column
Waterkers met wasabi-smaak
Yousri Mandour 14 november 2008 Onlangs had ik de eer en het genoegen om voor de Masteropleiding van de Hogere Hotelschool Den Haag het programmaonderdeel ‘Blue Ocean Strategy’ te mogen invullen. Twee dagen lang zijn de studenten druk in de weer gegaan met het bediscussiëren van de inhoud van deze bestseller van INSEAD-professoren Chan Kim en Renée Mauborgne. Ze deden dat door het toepassen van de theorie op een praktijkcase. Ik heb in die twee dagen werkelijk niks, maar dan ook niks gemerkt van de zogenaamde zesjescultuur. De kers op de slagroomtaart was het bezoeken van een bedrijf dat zijn eigen ‘blauwe oceaan’ heeft weten te creëren.

Over Chan Kim

Professor Chan Kim is samen met Renée Mauborgne oprichter van het INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. Hij is hoogleraar strategie en internationaal management op INSEAD op de Bruce D. Henderson leerstoel van de Boston Consulting Group. Kim is als adviseur werkzaam voor verschillende multinationals in Europa, de VS en Azië. Daarnaast is hij Fellow van het World Economic Forum in Davos en adviserend lid van de Europese Unie. Hij schreef talloze artikelen over strategie en management die gepubliceerd werden in de toonaangevende bladen.

Andere boeken door Chan Kim

Inhoudsopgave

Help! My Ocean is turning red

Preface to the original edition
Acknowledgements

Part one: Blue ocean strategy
1. Creating blue oceans
2. Analytical tools and frameworks

Part two: Formulating blue ocean strategy
3. Reconstruct market boundaries
4. Focus on the big picture, not the numbers
5. Reach beyond existing demand
6. Get the strategic sequence right

Part three: Executing blue ocean strategy
7. Overcame key organizational hurdles
8. Build execution into strategy.
9. Align value, profit and people propositions
10. Renew Blue Oceans
11. Avoid Red Oceans traps

Appendices A to C

Notes
Bibliography
Index
About the authors

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Blue Ocean Strategy - Expanded Edition