Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Management Models for Corporate Social Responsibility

Gebonden Engels 2006 9783540332466
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Het gebied van Corporate Social Responsibility (CSR) heeft de afgelopen jaren indrukwekkende vorderingen doorgemaakt. Dit heeft geresulteerd in een aantal beproefde management modellen - modellen die hebben aangetoond dat ze een toegevoegde waarde hebben in de dagelijkse praktijk.

'Management Models for Corporate Social Responsibility' vat deze ervaringen samen tot een toegankelijke en leesbaar overzicht van die modellen. In totaal zijn er meer dan veertig modellen over de hele wereld bij elkaar gebracht. Elke bijdrage is opgebouwd rond één centraal model waarbij de aard, het gebruik, ervaringen en enkele do's en don'ts van CRS aan bod komen.

Deze uitgave is geschreven voor leidinggevende en consultants en mensen die in de dagelijkse praktijk te maken hebben met CSR.

Specificaties

ISBN13:9783540332466
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Druk:1
Verschijningsdatum:1-7-2006
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Jan Jonker

Jan Jonker is hoogleraar Duurzaam ondernemen aan de Radboud Universiteit te Nijmegen. De afgelopen jaren heeft hij daarnaast de Pierre de Fermat-leerstoel aan de Toulouse Business School in Frankrijk en de wisselleerstoel Emile Francqui aan de Vrije Universiteit Brussel bekleed. Zijn werk richt zich op drie samenhangende thema’s: de opkomst van een andere meer duurzame economie, de WEconomy, het ontwikkelen van nieuwe duurzame businessmodellen en transactiesystemen waar geen geld aan te pas komt. Voor dat laatste ontwikkelde en lanceerde hij de app ‘SamSamBank’. Hij schreef met de hulp van heel veel mensen onder andere de bestsellers Duurzaam denken doen (2010), Nieuwe Business Modellen (2015) en Circulair organiseren (2018). De laatste jaren concentreert hij zich met zijn onderzoek meer en meer op de transitievraag die duurzaamheid en circulariteit met zich meebrengen. Hij werkt al jaren samen met Niels Faber aan columns, artikelen en boeken over duurzaamheid, de circulaire economie en transitie. Hij is bereikbaar via: janjonker@wxs.nl.

Andere boeken door Jan Jonker

Over Marco de Witte

dr. Marco de Witte (1959), is partner bij HGRV Adviseurs Managers en tevens verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (Faculteit Sociale Wetenschappen, Bestuurskunde). Verder is hij is als (kern)docent actief in commercieel (post)doctoraal onderwijs. Als geen ander vertaalt Marco op een heldere manier wetenschappelijke inzichten uit de verandermanagement literatuur naar waardevolle eye-openers voor managers. Hij helpt hen bij het nadenken over, de ontwikkeling en implementatie van veranderplannen.

Andere boeken door Marco de Witte

Inhoudsopgave

1. Finally in Business: Organising Corporate Social Responsibility in Five - Jan Jonker and Marco de Witte

Generic Models for the Business Context
2. The SIGMA Management Model - Dave Knight
3. CSR in the Extractive Industry: An Integrated Approach - Monique de Wit and Esther Schauten
4. RainbowScore(c): A Strategic Approach for Multi-dimensional Value - Eliso Golin and Giampietro Parolin
5. COMPASS to Sustainability - Michael Kuhndt and Justus von Geibler
6. sustManageTM - Integrating Corporate Sustainability - Oliver Dudok von Heel and Will Muir
7. The Molecule Model - Henk Folkerts and Rene Weiters
8. Global Compact Performance Model - Ursula Wynhoven

Generic Models for the Societal Context
9. WEV: A New Approach to Supply Chain Management - Alex H. Kaufman
10. A Model for Multi-stakeholder Partnerships an Human Rights in Tourism - Camelia M. Tepelus
11. The Guangcai Model - GUO Peiyuan, YU Yongda, and DU Huixion (Fred Dubee)
12. Community Learning in the Indian Education Sector - Subhasis Roy
13. Creating Space for CSR in Melbourne - David Teller and Trevor Goddard

Organising Identity
14. Integrating People, Planet and Profit - Fred Bergmans
15. Reflexivity: Linking Individual and Organisational Values - Nick Osborne and Martin Redfern
16. Self-Organising Leadership: Transparency and Trust - Richard N. Knowles
17. The CSR Brand Positioning Grid - Bart Brüggenwirth

Organising Transactivity
18. On Dialogue: A Self-Development Tool - Robert Beckett
19. Stakeholder Engagement: The Experience of Holcim - Anne Gambling
20. Managing Expectations in Partnerships - Andre Niihof and Michel von Piikeren
21. A Stepwise Approach to Stakeholder Management - Celine Louche and Xavier Boeten
22. Fair Labour Association Model - Jacques Igalens and Martine Combemale
23. A Stakeholder Model for Emerging Technologies - Gael M. McDonald and Deborah Rolland

Organising Systems
24. Product Stewardship for CSR - Helen Lewis
25. Sabento Model: Social Assessment of Biotechnological Production - Justus von Geibler, Holger Wallbaum, Christa Liedtke in support with Frederik Lippert
26. The Branding of CSR Excellence - John Luff
27. The Four Dimensions of Responsible Purchasing - Osbert Lancaster and Kylo Brand
28. The Hurdles Analysis: A Way to Greener Public Procurement - Lilly Scheibe and Edeltraud Günther
29. Strategic CSR Communication: Telling Others How Good You Are - Mette Morsing
30. CSR Online: Internet Based Communication - Ralf Isenmann

Organising Accountability
31. A Product Sustainability Assessment - Sophie Spillemaeckers and Griet Vonhoutte
32. Drawing the Lines in Value Chain Responsibility - Johon Verburg and Sean Gilbert
33. Resource Efficiency Accounting - Timo Busch and Christa Liedtke
34. The GoodCorporation Framework - Lisa Buchon and Leo Martin
35. Promoting Human Rights in the Supply Chain - Rachelle Jackson

Organising the Business Proposition
36. Assessing the Value Chain Context - Duane Windsor
37. Pursuing Sustainability Through Enduring Value Creation - Peter Newman, Erik Stanton-Hicks, and Brendan Hammond
38. Price: Earnings Ratio and Commercial Performance - Geoff Roberts and Linda S. Spedding
39. A Strategy Model for Sustainable Profits and Innovation - Marcus Wagner
40. Modelling the Business Case for Sustainability - Rachel Botley
41. Creating Competitive Advantage: The Sustainable
Value Model - Chris Loszlo, Dave Sherman, and John Whalen
42. CSR Upside Down: The Need for Up-Front Knowledge
Development - Jan Jonker, Marco de Witte, and Michel von Piikeren

About the Authors
Index

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Management Models for Corporate Social Responsibility