

Prof. dr. Arie Buijs is als hoogleraar Bedrijfseconomie verbonden aan de Utrecht School of Economics van de Universiteit Utrecht.
Meer over de auteursKwantitatieve toepassingen in de bedrijfskunde - Opgaven en uitwerkingen
Paperback Nederlands 2006 4e druk 9789001110888Samenvatting
Het nemen van beslissingen is voor veel medewerkers van organisaties een belangrijk onderdeel van het takenpakket. Dergelijke beslissingen kunnen zowel betrekking hebben op de hoofdlijnen van het beleid als op de dagelijkse gang van zaken.
Kwantitatieve methoden kunnen bij het maken van keuzes een belangrijk hulpmiddel vormen, bijvoorbeeld omdat met behulp hiervan voor een probleem soms een 'optimale' oplossing kan worden berekend. Bovendien wordt met door het gebruik van kwantitatieve methoden gedwongen om een probleem zodanig te ontrafelen dat het op een logische manier in een modelvorm kan worden gegoten.
In dit boek zijn vraagstukken en uitwerkingen opgenomen waarmee u de aangeboden stof kan oefenen. Bovendien is getracht door de variatie van onderwerpen een beeld te geven van de veelzijdige toepassingsgebieden van kwantitatieve toepassingen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Opgaven
1. Modellen, kansen en toepassingen
2. Beslissingstheorie
3. Lineair programmeren: grafische methode
4. Lineair programmeren met de computer
5. Enkele specifieke problemen
6. Voorraadproblemen
7. Netwerkplanning
8. Kwaliteitszorg
9. Wachttijdproblemen
10. Simulatie
11. Inkoopmanagement
12. Financiële toepassingen
Deel 2
Uitwerkingen
1. Modellen, kansen en toepassingen
2. Beslissingstheorie
3. Lineair programmeren: grafische methode
4. Lineair programmeren met de computer
5. Enkele specifieke problemen
6. Voorraadproblemen
7. Netwerkplanning
8. Kwaliteitszorg
9. Wachttijdproblemen
10. Simulatie
11. Inkoopmanagement
12. Financiële toepassingen
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan