Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Exportmanagement

A European Perspective

Gebonden Engels 2010
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Het economische lot van Nederland is onlosmakelijk verbonden met de wereldeconomie in het algemeen en met Europa in het bijzonder. Dit open karakter van de Nederlandse economie verklaart de sterke behoefte aan hoog opgeleide professionals met een brede kennis op het gebied van strategisch exportmanagement. Van professionals en studenten worden steeds meer kennis en vaardigheden gevraagd om de mogelijkheden van Nederlandse ondernemingen op buitenlandse markten concreet in kaart te kunnen brengen. Dan gaat het om contacten leggen met buitenlandse partners, het benaderen van potentiële afnemers en het adviseren over hoe de organisatie rekening moet houden met de verschillende kenmerken van de buitenlandse markt.

'Exportmanagement, A European Perspective' voorziet in die grote behoefte aan kennis over exporteren en internationaliseren. Exporteren, als een specifieke vorm van internationaliseren verdient een strategische benadering. De opzet van het boek is daarom afgeleid van een exportbeleidsplan of strategisch exportplan. Het plan vormt de rode draad door het boek, waardoor duidelijk wordt hoe export op- en uitgebouwd wordt. Maar exporteren is meer dan het maken van een plan. Het multidisciplinaire karakter van export komt terug in onderwerpen als management, marketing, sales, financiën, douanezaken, juridische zaken, logistiek en cultuur.

'Exportmanagement, A European Perspective' is bruikbaar in een internationaal georiënteerde major en minor en in bedrijfsopleidingen waarin de internationalisering van de organisatie centraal staat.

Specificaties

ISBN13:9789001700324
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:416
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:10-6-2010

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Hans Veldman

Hans Veldman (1957) is als associate professor strategie verbonden aan de Nyenrode Business Universiteit. Na zijn studie geschiedenis en economie verrichtte Veldman onderzoek in de archieven van de Roosevelt Library. Daarna volgde nog vele publicaties over de Amerikaanse politiek. Naast zijn werk als schrijver en columnist voor het FD, verricht Veldman onderzoek naar de strategie van grote Amerikaanse ondernemingen en is hij senior lecturer export management aan de Haagse Hogeschool. Daarnaast heeft Veldman diverse managementboeken geschreven. Op de zondagochtend maakt Hans regelmatig zijn opwachting in het radioprogramma OVT om een bijdrage te leveren over actuele onderwerp uit de Amerikaanse geschiedenis. Vanuit de kennis opgedaan vanuit zijn onderzoeken naar de strategie van grote Amerikaanse ondernemingen, is Veldman werkzaam als consulent voor ondernemingen die de Amerikaanse markt willen betreden.

Andere boeken door Hans Veldman

Inhoudsopgave

Introduction

1. Export from a European and a global perspective
2. Exporting, a structural approach
3. Researching and selecting foreign markets
4. Export planning
5. Choosing an entry strategy
6. Financial policy in exports
7. Export, logistics and customs policy
8. Cultural pitfalls in international business
9. Important legal aspects of exporting
10. The export policy plan

Glossary of terms
Literature
About the authors
Index
List of abbreviations

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Exportmanagement