, , e.a.

Sociale netwerken

Vragen, antwoorden en onderzoek

Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789001809959
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Het boek 'Sociale netwerken' is zowel voor de student als voor de professional bestemd, die aan de hand van probleemstellingen, theorieën en onderzoek met dit onderwerp kennis wil maken. Deel 1 gaat over de ontwikkeling en gangbare theorieën in netwerkonderzoek en de verklaring voor netwerkeffecten. Deel 2 belicht verschillende populaire onderzoeksterreinen. Als laatste onderdeel leert u netwerkgegevens verzamelen.

Het boek biedt:
- Nederlandse tekst waarin op begrijpelijke wijze de stand van zaken op het gebied van onderzoek naar sociale netwerken wordt beschreven.
- De zienswijze waarbij netwerken niet alleen worden gezien als een methode van onderzoek, maar als een reëel verschijnsel dat belangrijk is voor de verklaring va menselijk gedrag
- De wetenschappelijke bijdrage van netwerkonderzoek en een overzicht op een aantal belangrijke onderzoeksterreinen
- Een hulpmiddel hoe u zelf netwerkonderzoek doet
- De mogelijkheid voor docenten om hoofdstukken ook los van elkaar in het onderwijs te gebruiken (hoewel als leerboek geschreven)

Specificaties

ISBN13:9789001809959
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:184
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:28-3-2013

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Studiewijzer

Deel 1: Ontwikkeling en theorieën van netwerkonderzoek
1. Het vroege onderzoek naar sociale netwerken
2. Hedendaagse theorieën in netwerkonderzoek
3. Drie beroemde netwerkstudies

Deel 2: Onderzoeksterreinen
4. Netwerken in organisaties
5. Het vinden van een baan
6. Buren, buurten en gemeenschappen
7. Pesten: groepsprocessen van schoolklassen in kaart gebracht
8. Netwerken en crimineel gedrag
9. Onderzoek naar internetwerken: een casus uit de gezondheidszorg
10. Netwerken en gezondheid
11. Vriendschappen

Deel 3: Van theorie naar data
12. Netwerkgegevens verzamelen

Register
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sociale netwerken