Sociale netwerken
Vragen, antwoorden en onderzoek
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789001809959Samenvatting
Het boek 'Sociale netwerken' is zowel voor de student als voor de professional bestemd, die aan de hand van probleemstellingen, theorieën en onderzoek met dit onderwerp kennis wil maken. Deel 1 gaat over de ontwikkeling en gangbare theorieën in netwerkonderzoek en de verklaring voor netwerkeffecten. Deel 2 belicht verschillende populaire onderzoeksterreinen. Als laatste onderdeel leert u netwerkgegevens verzamelen.
Het boek biedt:
- Nederlandse tekst waarin op begrijpelijke wijze de stand van zaken op het gebied van onderzoek naar sociale netwerken wordt beschreven.
- De zienswijze waarbij netwerken niet alleen worden gezien als een methode van onderzoek, maar als een reëel verschijnsel dat belangrijk is voor de verklaring va menselijk gedrag
- De wetenschappelijke bijdrage van netwerkonderzoek en een overzicht op een aantal belangrijke onderzoeksterreinen
- Een hulpmiddel hoe u zelf netwerkonderzoek doet
- De mogelijkheid voor docenten om hoofdstukken ook los van elkaar in het onderwijs te gebruiken (hoewel als leerboek geschreven)
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1: Ontwikkeling en theorieën van netwerkonderzoek
1. Het vroege onderzoek naar sociale netwerken
2. Hedendaagse theorieën in netwerkonderzoek
3. Drie beroemde netwerkstudies
Deel 2: Onderzoeksterreinen
4. Netwerken in organisaties
5. Het vinden van een baan
6. Buren, buurten en gemeenschappen
7. Pesten: groepsprocessen van schoolklassen in kaart gebracht
8. Netwerken en crimineel gedrag
9. Onderzoek naar internetwerken: een casus uit de gezondheidszorg
10. Netwerken en gezondheid
11. Vriendschappen
Deel 3: Van theorie naar data
12. Netwerkgegevens verzamelen
Register
Over de auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan