
Lees verder
Andy Mosmans is ondernemer, adviseur en opleider op het vlak van branding, marketing en communicatie. Hij publiceert regelmatig in (internationale) vakbladen. Hij schreef verschillende boeken. Zijn missie is ‘to energise enterprise with a vengeance’.
Meer over de auteursMcDonalds, Benetton, Nike, Marlboro, Coca-Cola, Douwe Egberts, Shell, Gillette. Wat hebben ze met elkaar gemeen? Het zijn, ieder in zijn soort, ijzersterke merken. Grof geschat zijn er in de Europese Unie ongeveer 7 miljoen merken geregistreerd. En elk jaar komen er vele bij. Het merk is bepaald niet dood. Het is uitgegroeid tot een van de belangrijkste ankers van hedendaags ondernemen.
Andy Mosmans en Roland van der Vorst adviseren dagelijks over het merkenbeleid van hun klanten. Mede vanuit deze praktijkervaring laten zij in dit boek zien hoe het denken over merkenbeleid zich heeft ontwikkeld. Waar marketeers hun merk vroeger aan het eind van de marketingcyclus plaatsten, is het merk langzaam maar zeker onderdeel gaan uitmaken van de strategie van de onderneming.
De auteurs nemen de lezer mee op een internationale wandeling langs de literatuur rond merkenbeleid. Hun visie komt naar voren in hun selectie: het merk behoort tot een van de zwaartepunten van modern strategisch management.