Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Communicatie en media De professionele communicatieafdeling
De professionele communicatieafdeling
De professionele communicatieafdeling
Vera de Witte directeur communicatie bij de VNG. Meer over Vera de Witte
Vera de Witte: ‘Communicatie mist aansluiting met eigen top’ Paul Groothengel 13 march 2009 Communicatiemensen moeten zich opwerpen als strategisch partner voor het topmanagement. Dat doen ze nu niet. En dat leidt tot harde kritiek op de communicatiefunctie, schrijft Vera de Witte in haar boek De professionele communicatieafdeling. Lees het volledige artikel
Vera de Witte e.a.

De professionele communicatieafdeling

Communicatie als managementpijler

Paperback Nederlands 2008 9789013059588
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
48,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Auteurs Vera de Witte en Iris Bogers geven in deze publicatie hun visie op de toekomst van de communicatiefunctie. Zij zien de communicatieafdeling als strategische managementpartner, die bij uitstek in staat is organisatie en omgeving met elkaar te verbinden. Communicatie als managementpijler. Professionalisering van de communicatieafdeling is hiervoor wel noodzakelijk.

Deze professionalisering betreft het overstijgen van de eigen discipline door te denken in managementvraagstukken en vanuit deze vraagstukken de communicatievisie en de afdeling vorm te geven. Vanuit het 'professionaliseringkwadrant' geven zij handreikingen voor visieontwikkeling, het inrichten van de afdeling, het verkrijgen van draagvlak en positie en het meten en afleggen van verantwoording. Daarbij kijken zij ook naar aanpalende disciplines, zoals ICT, HRM en Marketing. Tot slot benoemen zij de succesfactoren voor de professionele communicatiefunctie, die zij de 'tien gouden professionaliseringsregels' noemen.

De kracht van dit dossier is de bemoediging die ervan uit gaat. Communicatie wordt steeds belangrijker en het is aan ons, communicatieprofessionals, de bal in te koppen. Die strategische positie ligt in ons bereik. Randvoorwaarden die nog niet of niet toereikend zijn, kunnen worden gecreëerd. Tactisch handelen en concrete resultaten leiden tot waardering en concrete bijdragen. Het gaat verder om visie, creativiteit, overtuigingskracht en daadkracht.

Met deze publicatie nodigen De Witte en Bogers vakgenoten uit om met hen de handschoen tot verdere professionalisering op te pakken. Eén van de geïnterviewde vakgenoten verwoordt het zo: "Communicatieprofessionals zijn doordrongen van de strategie van het bedrijf, weten welke strategische bijdrage communicatie aan deze strategie levert en hebben zin om iets neer te zetten".

Specificaties

ISBN13:9789013059588
Trefwoorden:management, advisering, communicatie, professional, visie, interne communicatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:157
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:1
Verschijningsdatum:31-10-2012
Hoofdrubriek:Communicatie en media
Serie:Communicatie dossier

Expertrecensies (1)

Communicatieafdeling moet strategischer denken
Paul Groothengel | 25 februari 2009
Wie het boek De professionele communicatieafdeling van Vera de Witte dichtslaat, vraagt zich af waar het toch zo vreselijk mis is gegaan met de communicatieafdeling. Want terwijl ze de laatste jaren steeds meer ruimte heeft gekregen om strategische waarde aan de organisatie toe te voegen (‘de deur van de Board staat voor communicatie altijd open’), is ze verstrikt geraakt in uitvoerende taken.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Vera de Witte: ‘Communicatie mist aansluiting met eigen top’
Paul Groothengel 13 maart 2009 Communicatiemensen moeten zich opwerpen als strategisch partner voor het topmanagement. Dat doen ze nu nog veel te weinig. En dat leidt tot harde kritiek op de communicatiefunctie, schrijft Vera de Witte in haar boek De professionele communicatieafdeling. Ze is hoofd Communicatie & Marketing CAOP, kennis- en dienstencentrum op het terrein van arbeidszaken in het publieke domein. Haar boodschap: de communicatieafdeling kan en moet zich ontwikkelen tot strategische partner van het management. En wel nu, anders gaan andere disciplines met communicatie aan de haal.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Vera de Witte

Vera de Witte is ruim 15 jaar actief in het communicatievak, vooral voor en in het publieke domein. Zo bekleedde zij onder meer de functies hoofd concerncommunicatie Belastingdienst, hoofd corporate communicatie Dienst Justitiële Inrichtingen (Justitie), manager Berenschot Communicatie en hoofd communicatie en marketing CAOP. Zij werkt nu als directeur communicatie bij de VNG. Zij is auteur van onder meer Public Branding, over zin en onzin van merkenbeleid bij de overheid (2002), De wereld achter de arbeidsmarktcampagne (2003), De kracht van de boodschap (2007), De professionele communicatiefunctie (2008) en Kleur Bekennen (2014). Zij is bestuursvoorzitter van de vakgroep overheidscommunicatie van Logeion.

Andere boeken door Vera de Witte

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. De professionele communicatieafdeling

2. In interactie met de omgeving

3. Onderdeel van een organisatie

4. Weg uit de tunnelvisie

5. Veni, vidi, visie

6. De organisatie van de professionele communicatiefunctie

7. De communicatieprofessional aan het werk

8. Bijdragen en afrekenen

9. De praktijk aan het woord

10. Een schematische route naar professionalisering

11. Tien gouden professionaliseringsregels

Geraadpleegde literatuur

Over de auteurs

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Expressive Organization
    Majken Schultz
    Expressive Organization
    € 48,15
  • Het grote lobbyboek
    Erik van Venetië
    Het grote lobbyboek
    € 32,50
  • Brand-id, volledig geactualiseerde versie
    Wil Michels
    Brand-id, volledig geactualiseerde versie
    € 32,95
  • Communicatie van organisaties
    Erik Blokland
    Communicatie van organisaties
    € 51,50
  • Communicatieonderzoek
    Marius Hogendoorn
    Communicatieonderzoek
    € 33,50
  • Interne communicatie voor de professional - 3e herziene editie
    Erik Reijnders
    Interne communicatie voor de professional - 3e herziene editie
    € 42,00

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De professionele communicatieafdeling

        De professionele communicatieafdeling
        Vera de Witte
        /