Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Organisatiekunde Verbeteren & Beheersen
Verbeteren & Beheersen
Verbeteren & Beheersen
Jan Bosman Jan Bosman (1970) is als partner en lid van de directie van ConQuaestor verantwoordelijk voor de consulting praktijk, die zich richt op de publieke sector. Meer over de auteurs
Remco Griep en Jan Bosman over procesmanagement Ronald Buitenhuis 5 april 2012 ‘Door vanuit processen te denken, kun je een organisatie beter beheersen en dus verbeteren.’ Remco Griep en Jan Bosman geven handreikingen voor het invoeren van organisatiebreed procesmanagement in Verbeteren & beheersen. ‘De directe vraag die dan op Lees het volledige artikel
Jan Bosman, Remco Griep, Marc Schijff

Verbeteren & Beheersen

De rol van procesmanagement in organisatieontwikkeling

Paperback Nederlands 2011 9789013095487
1 beoordeling
Verkooppositie 1689
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
25,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Er is een toenemende druk vanuit de directe omgeving en de maatschappij om als organisatie tegelijk wendbaar én accountable te zijn. Deze druk is zo hoog dat voortdurende proactieve aanpassing nodig is om bij dan wel vóór te blijven. En dat vraagt om flexibele control en continue verbetering.

Dit praktische boek beschrijft deze ontwikkelingen en bijkomende nieuwe eisen. Het gaat over de rol die procesmanagement speelt bij organisatieontwikkeling. Het gaat over verbeteren en beheersen, over balans en dynamiek, langs de lijn van processen en procesmanagement. De auteurs bieden vervolgens via zes beelden van effectief procesmanagement een helder en praktisch bruikbaar denkraam, dat u helpt die dynamische processen optimaal in te richten, te sturen en effectief te beheersen. Met als uiteindelijk doel het verbeteren van de bedrijfsvoering - en daarmee ook het bedrijfsresultaat.

Dit boek gaat over het verbeteren en beheersen van organisaties door middel van procesmanagement. Richtte het vak procesmanagement zich tot voor kort voornamelijk op de interne beheersing en de optimalisering van de processen zelf, vandaag zijn organisaties alleen succesvol als ze de realisatie van hun strategie koppelen aan het managen van processen om de totale bedrijfsvoering continu te verbeteren. In zes beelden positioneren wij ons gedachtegoed.

Procesmanagement levert dus een bijdrage aan de optimale inrichting en realisatie van de organisatiedoelen en zorgt ervoor dat je ook kunt sturen op die realisatie.

Dit boek is als volgt ingedeeld:
· Het eerste beeld (hoofdstuk 1) geeft aan wat de kern van het vak is; processen stromen dwars door organisaties heen en zijn derhalve niet goed genoeg te managen in traditionele organisatiestructuren. Een belangrijk inzicht hierbij is dat processen pas optimaal toepasbaar zijn als goed is nagedacht over de inzet van de juiste mensen, middelen, methoden, management en meting (de vijf M'en).
· Het volgende beeld (hoofdstuk 2) laat zien in welke context processen zich bewegen in organisaties en hoe die processen worden beïnvloed. Naast de vijf inrichtingsvariabelen behandelen we hier de meest belangrijke organisatiekarakteristieken. De vijf M'en samen met deze karakteristieken vormen het Process Excellence-framework.
· Het derde beeld (hoofdstuk 3) geeft inzicht in de wijze waarop organisatieontwikkeling plaatsvindt en de bijdrage van procesmanagement hieraan. Hierbij is de relatie tussen de kortetermijndrijfveren en de langetermijndoelen van belang.
· Het vierde beeld (hoofdstuk 4) beschrijft het door ons ontwikkelde Process Excellence-diagnosemodel. Het model biedt een concreet inzicht in het verbeterpotentieel en de verbeterrichtingen van zowel de organisatieprocessen als de organisatie als geheel.
· Het vijfde beeld (hoofdstuk 5) geeft inzicht in een selectie van tools en de bijdragen uit onderliggende vakgebieden, voor een succesvolle toepassing van procesmanagement.
· In het zesde beeld (hoofdstuk 6) presenteren we aan de hand van het PE (=Process Excellence)-model een aanpak om procesmanagement effectief, efficiënt en duurzaam in te voeren. Van strategie naar realiteit, van stakeholders naar organisatie-inrichting.

Specificaties

ISBN13:9789013095487
Trefwoorden:organisatie, verbetering, procesmanagement
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:282
Uitgever:Management Impact
Druk:1
Verschijningsdatum:12-10-2011
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

Procesmanagement als rode draad in bedrijfsvoering
Ronald Buitenhuis | 14 maart 2012
Pakweg een jaar of tien geleden was procesmanagement een hype. BPR spatte van de managementpagina’s. De hype mag dan misschien als storm zijn gaan liggen, het belang van procesmanagement wordt er niet minder om, zo betogen de auteurs van het boek Verbeteren & Beheersen.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

podcast
Remco Griep en Jan Bosman over procesmanagement
Ronald Buitenhuis 5 april 2012 ‘Door vanuit processen te denken, kun je een organisatie beter beheersen en dus verbeteren.’ Remco Griep en Jan Bosman geven handreikingen voor het invoeren van organisatiebreed procesmanagement in Verbeteren & beheersen. ‘De directe vraag die dan opkomt is: wie gaat precies waar over?’
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Jan Bosman

Jan Bosman (1970) is als partner en lid van de directie van ConQuaestor verantwoordelijk voor de consulting praktijk, die zich richt op de publieke sector. Tevens adviseert hij bij complexe en grootschalige veranderingstrajecten in politiek bestuurlijk complexe omgevingen met het accent op fundamenteel procesherontwerp, organisatieverandering en implementatie. Hij is mede-auteur van het boek 'Verbeteren & Beheersen. De rol van procesmanagement in organisatieontwikkeling.

Andere boeken door Jan Bosman

Bekijk alle boeken

Over Remco Griep

Remco Griep is partner Publieke sector bij PRCS. Hij helpt en ondersteunt met PRCS organisaties, bestuurders en managers hun ambities te realiseren op het gebied van het verbeteren en beheersen van de bedrijfsvoering. Zijn doel is om de organisatie te helpen ontwikkelen bij het blijvend realiseren van organisatiedoelen en het sturen hierop. Zijn kracht en focus is het verbeteren en beheersen van organisaties vanuit een procesgerichte en mensgerichte benadering. Dat is wat hij leuk vindt en waar hij goed in is. En wat hem drijft. Hij doet het altijd participatief, procesgericht en bij voorkeur resultaatverplicht. Binnen de publieke sector richt Griep zich op de overkoepelende thema's Sturing en control (o.a. processturing), Slimmer werken en Klantgerichter werken. Naast de inhoudelijke uitvoering van opdrachten op het gebied van o.a. procesoptimalisatie, leanmanagement, prestatiemanagement en risicomanagement publiceert hij regelmatig over zijn ervaring en vakgebied. Voorafgaand aan PRCS was Remco Griep bij ConQaestor als associate partner verantwoordelijk voor de sector Binnenlands Bestuur. Hiervoor was hij werkzaam als manager en (senior) consultant bij ConQuaestor, IBM Business Consulting Services en PriceWaterhouseCoopers. Vanuit deze functies was hij in de rol van projectleider of projectlid betrokken bij diverse opdrachten op het gebied van procesoptimalisatie en bedrijfsvoeringvraagstukken.

Andere boeken door Remco Griep

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Introductie

1. Procesmanagement, de kern van het vak
2. De context van procesmanagement in organisaties
3. De bijdrage van effectief procesmanagement aan organisatieontwikkeling
4. De diagnose
5. De Toolbox
6. De aanpak
7. Epiloog: Ambities realiseren

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • AO en kwaliteit: een integrale aanpak
    Jan Bosman
    AO en kwaliteit: een integrale aanpak
    € 32,90
  • Presteren met processen
    Daan Dorr
    Presteren met processen
    € 37,95
  • Bouwstenen van management en organisatie
    Jan Eppink
    Bouwstenen van management en organisatie
    € 72,05
  • Lean Six Sigma voor Dummies
    John Morgan
    Lean Six Sigma voor Dummies
    € 32,99
  • Hoofdlijnen Bestuurlijke Informatieverzorging - 7e druk
    Eddy Vaassen
    Hoofdlijnen Bestuurlijke Informatieverzorging - 7e druk
    € 76,95
  • Anders Vasthouden
    Wouter Hart
    Anders Vasthouden
    € 29,90

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verbeteren & Beheersen

        Verbeteren & Beheersen
        Jan Bosman , Remco Griep , Marc Schijff
        /