Marktgericht ondernemen
Gebonden Nederlands 2001 9789014076348Samenvatting
Het creëren van waarde voor klanten is de enige betrouwbare manier om volkomen klanttevredenheid en klantentrouw te realiseren. Dit is dan ook precies datgene wat marktgerichte ondernemingen doen. Tegen deze achtergrond is het noodzakelijk om marktgerichte ondernemingen te identificeren, te begrijpen wat zij doen en te meten wat de belangrijkste gevolgen van hun marktgerichtheid zijn. De uitdaging is verder om te begrijpen hoe een organisatie deze marktgerichtheid kan realiseren en in stand kan houden.
Deze uitdaging wordt in deze MarketingWijzer aangegaan. Het boek bevat concepten en methoden om marktgerichtheid binnen organisaties integraal te ontwikkelen. Het realiseren van superieure waarde voor klanten vormt hierbij zowel het uitgangspunt als doel. Vanuit klantwaarde als businessconcept wordt marktgerichtheid concreet gemaakt. Hierdoor worden alle facetten van de marktgerichtheid van een onderneming manifest en meetbaar gemaakt en legt het boek een basis voor de ontwikkeling van integrale marktgerichtheid.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
State-of-the-art
1. Marktgericht ondernemen. De klantwaarde staat centraal
Capita Selecta
A. Organisatorische factoren
2. Wat is marktgerichtheid
3. De determinanten van marktgerichtheid een empirische analyse
B. Bedrijfsresultaat en kanaalrelaties
4. Het effect van marktgerichtheid op de resultaten
5. Marktgerichtheid en de relaties binnen de bedrijfskolom
C. Vormen van Marktgerichtheid
6. Vijf vormen van marktgerichtheid in Britse bedrijven
D. Strategieën, structuren en systemen
7. Marktgerichtheid en de strategische oriëntatie van bedrijven
8. De organisatiestructuur van marktgerichte ondernemingen
9. Een systeembenadering van marktgericht management
E. Hoe vernieuwt een marktgerichte organisatie?
10. Marktgerichtheid en innovatie
11. Marktgerichtheid en de bereidheid om te leren
F. Na marktgerichtheid
12. De marktgerichtheidkloof
13. Marktgestuurd versus marktsturend
Cases
14. Managementgedrag als barrière voor marktgerichtheid
15. belemmeringen voor marktgerichtheid op de werkvloer
Methoden en technieken
16. Marktgericht creëren
17. De 7CVM-QiuckScan Test voor marktgericht ondernemen
Service
18. Literatuur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan