Marktgericht ondernemen

Gebonden Nederlands 2001 9789014076348
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Het creëren van waarde voor klanten is de enige betrouwbare manier om volkomen klanttevredenheid en klantentrouw te realiseren. Dit is dan ook precies datgene wat marktgerichte ondernemingen doen. Tegen deze achtergrond is het noodzakelijk om marktgerichte ondernemingen te identificeren, te begrijpen wat zij doen en te meten wat de belangrijkste gevolgen van hun marktgerichtheid zijn. De uitdaging is verder om te begrijpen hoe een organisatie deze marktgerichtheid kan realiseren en in stand kan houden.
Deze uitdaging wordt in deze MarketingWijzer aangegaan. Het boek bevat concepten en methoden om marktgerichtheid binnen organisaties integraal te ontwikkelen. Het realiseren van superieure waarde voor klanten vormt hierbij zowel het uitgangspunt als doel. Vanuit klantwaarde als businessconcept wordt marktgerichtheid concreet gemaakt. Hierdoor worden alle facetten van de marktgerichtheid van een onderneming manifest en meetbaar gemaakt en legt het boek een basis voor de ontwikkeling van integrale marktgerichtheid.

Specificaties

ISBN13:9789014076348
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:160
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.0 van de 5
5 stemmen
3
0
1
1
0

Inhoudsopgave

Voorwoord

State-of-the-art

1. Marktgericht ondernemen. De klantwaarde staat centraal

Capita Selecta

A. Organisatorische factoren

2. Wat is marktgerichtheid
3. De determinanten van marktgerichtheid een empirische analyse

B. Bedrijfsresultaat en kanaalrelaties

4. Het effect van marktgerichtheid op de resultaten
5. Marktgerichtheid en de relaties binnen de bedrijfskolom

C. Vormen van Marktgerichtheid

6. Vijf vormen van marktgerichtheid in Britse bedrijven

D. Strategieën, structuren en systemen

7. Marktgerichtheid en de strategische oriëntatie van bedrijven
8. De organisatiestructuur van marktgerichte ondernemingen
9. Een systeembenadering van marktgericht management

E. Hoe vernieuwt een marktgerichte organisatie?

10. Marktgerichtheid en innovatie
11. Marktgerichtheid en de bereidheid om te leren

F. Na marktgerichtheid

12. De marktgerichtheidkloof
13. Marktgestuurd versus marktsturend

Cases

14. Managementgedrag als barrière voor marktgerichtheid
15. belemmeringen voor marktgerichtheid op de werkvloer

Methoden en technieken

16. Marktgericht creëren
17. De 7CVM-QiuckScan Test voor marktgericht ondernemen

Service

18. Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marktgericht ondernemen