Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
VOORDEEL - 74% korting
, ,

Zicht op de marketingprestatie

Gebonden Nederlands 2001 9789014076669
Verkooppositie 999999929 dagen in de top 100
Dit product is niet meer leverbaar
VOORDEEL - 74% korting

Samenvatting

Deze MarketingWijzer brengt u op de hoogte van een belangrijke ontwikkeling in het marketingvakgebied, namelijk het meetbaar maken van de marketingprestatie. Halverwege de jaren negentig kwam in de reclamewereld het begrip 'Accountability' opzetten. Thans is de vraag hoe het zit met de accountability van de marketing. Het meten van de marketingprestatie wint steeds meer terrein. Tevens is een hernieuwde aandacht voor de financiële aspecten van het marketingbeleid ontstaan. Is de marketingperformance wel te meten? En zo ja, hoe dan? Dit boek geeft antwoord op dit soort vragen en geeft inzicht in de marketingprestatie. De gekozen bijdragen zijn relevant voor de marketingpraktijk in de komende jaren. Door middel van cases, methoden en technieken wordt de toepasbaarheid duidelijk.

Specificaties

ISBN13:9789014076669
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:187
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

achtergrond
Marketing in het verdomhoekje - Ook van marketeers wordt resultaatgerichtheid verwacht
Yousri Mandour 9 januari 2003
achtergrond
De marketing spagaat - Uitdagingen waarvoor de marketeer staat
Ed Peelen 12 november 2002
Alle interviews en artikelen (2)

Over Philip Waalewijn

Philip Waalewijn is werkzaam bij ICSB Marketing en Strategie. Hij heeft jarenlange ervaring met het begeleiden en ondersteunen van de strategievorming voor organisaties in uiteenlopende sectoren.

Andere boeken door Philip Waalewijn

Over Yousri Mandour

Yousri Mandour is partner bij ICSB en adviseert organisaties op het gebied van strategisch management en business development. Hij doceert aan diverse masterprogramma’s op Nyenrode, UvA en de Hotelschool The Hague. Yousri is commissaris bij Zorg van de Zaak en auteur van diverse managementboeken, zoals Zo vernieuw je je businessmodel! en Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen.

Andere boeken door Yousri Mandour

Inhoudsopgave

Voorwoord

State of the art

1. Zicht op de marketingprestatie

Capita selecta

A. Marketingstrategie

2. Strategische routebeschrijvingen
3. Generaliserende wetmatigheden in de marketing: een kritische beschouwing

B. Marketing performance measurement

4. Het meten van marketingprestaties: verleden en uitdagingen

C. Financiële benadering

5. Het waarderen van de bijdrage van marketing

D. Partiële benadering

6. Het rendement van marketing meten
7. Zorgvuldig prijsbeleid boekt resultaat
8. De koppeling tussen reclame en merkwaarde

E. Partiële benadering: kwalitatieve invalshoek

9. Introductie op klantwaarde-analyse: trends in klanttevredenheid, klantenloyaliteit en klantwaarde
10. Meten van return on innovation

F. Integrale benadering

11. Toepassing van de M-Balanced Scorecard
12. Marketinggezondheid op lange termijn
13. Marketingmaatstaven

Cases

14. Invloed van marketing op financiële resultaten
15. Customer delight en de resultaten
16. Return on Quality bij Chase Manhattan Bank
17. E-performance: het pad naar rationele overvloed

Methoden en technieken

18. Meet de prestatie van uw merk
19. Test uw Marketing Balanced Scorecard
20. Meten van klantwaarde: waarom en hoe?
21. Waardebepaling van een merk

Service

22. Literatuur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zicht op de marketingprestatie