
Lees verder
Klanttevredenheid begint in de eigen organisatie met tevreden medewerkers: ze veranderen minder snel van baan, zijn minder vaak ziek, kunnen een hogere werkdruk aan, zijn productiever en hebben meer aandacht voor klanten. Een tevreden medewerker levert vele voordelen. Managers hebben daarom de taak de voorwaarden voor die tevredenheid te scheppen. De belangstelling voor medewerkertevredenheid is dan ook sterk toegenomen. Maar wat houdt dit begrip eigenlijk in? Hoe meet je het? Wat doe je ermee? Daarover gaat dit boek.
Gebaseerd op een jarenlange praktijkervaring zet Sjoerd Boomsma in drie delen de theorie en praktijk van het medewerkeronderzoek uiteen. Nadat in Deel 1 een overzicht is gegeven van het belang van goede gemotiveerde medewerkers, richt Deel 2 zich geheel op de techniek van het medewerkersonderzoek, waarbij met name de vragen lijst ruime aandacht krijgt. Deel 3 tenslotte slaat de brug tussen meten en veranderen: informatieverzameling krijgt pas waarde als dat de aanzet vormt tot een verbetertraject.
'De waarde van tevreden medewerkers' is bestemd voor personeels -en kwaliteitsmanagers en onderzoekers, die meer willen weten over medewerkerstevredenheidsonderzoek en voor al die managers die verantwoordelijk zijn voor de implementatie daarvan.