Customer marketing ook op internet
Gebonden Nederlands 2001 1e druk 9789014076768Samenvatting
Customer Relationship Management (CRM) is de kunst om de belangrijkste klanten te vinden, aan te trekken en vast te houden. Op grond van meer dan tien jaar tests, try-outs en implementaties heeft Jay Curry, samen met zijn zoon en internet-expert Adam Curry, een heldere stap-voor-stap gids geschreven over de Customer Marketing Methode. Curry legt uit hoe CRM managers kan helpen de winst te verhogen door een strategie te implementeren die op de klant gericht is. Aan de hand van eenvoudige grafieken laat hij u kennismaken met de klantenpiramide - met segmenten als 'top', 'groot', 'midden' en 'klein'. Met de klantenpiramide kan de winstgevendheid per klant worden verbeterd. De werkwijze die daarbij gevolgd moet worden valt uiteen in drie stappen:
1. Haal nieuwe klanten de piramide binnen
2. Krijg klanten hoger in de piramide
3. Houd de klanten in de piramide
De auteurs schenken uitgebreid aandacht aan het internet. Adam Curry introduceert de 'goedkeuringspiramide' en de e-Customer Marketing Piramide om uit te leggen wat de aard van virtuele klantrelaties is en hoe u die kunt gebruiken om klanten aan te trekken, te houden en op te waarderen op het internet. De nadruk ligt in het boek op praktische stappen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Vaak gestelde vragen over dit boek
Deel 1 - Hoe u kunt profiteren van customer relationship management met customer marketing
1. 'In welke business zit u eigenlijk?'
2. Alles over klantenpiramides
3. Tien lessen, geleerd van klantenpiramides
4. De customer relationship managmenet model
5. Een customer relationship management-model
6. Marketing en verkoop: van zwarte doos tot witte doos
7. De customer marketing-methode
8. Customer marketing: niet alleen cijfers
9. KLantgesprekken
10. Klantenteams
11. Top-down/bottom-up-klantenplanning
12. Bedrijfsbrede betrokkenheid
13. Customer marketing: 'Wat heb ik eraan?'
Deel 2 - Hoe u CRM met customer marketing implementeert in uw bedrijf of business unit
14. De implementatie van customer marketing: Introductie
15. Fase 1: Voorbereiding
16. Fase 2: Diagnose
17. Fase 3: Beslissingen
18. Fase 4: De uitrol
Deel 3 - Customer marketing en Internet
19. Virtuele gesprekken
20. Internet: kans of bedreiging
21. De permissiepiramide
22. De e-commerce-piramide
23. wAt je als directeur ten minste moet weten van internettechnologie
24. E-commerce
25. De 'VOT'-factoren'-factoren : vrees, onzekerheid en twijfel
26. De architectuur van een e-commerce-operatie
27. 'Wereldwijd gaan'
28. Nawoord
Bijlagen
1. Klnatensortering van InterTech
2. Klantgesprek van InterTech
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan