Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Presteren is mensenwerk

Het streven naar een persoonlijke balanced scorecard

Gebonden Nederlands 2001 9789014079929
10
Voormalig top 10Totaal 23 dagen
Voormalig top 100Totaal 107 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In veel organisaties is het zowel voor de medewerkers als voor de leidinggevenden niet duidelijk hoe individuele medewerkers bijdragen aan het resultaat van de organisatie. Dit komt onder andere doordat de werkzaamheden van de individuele medewerker en de criteria waarop hij of zij wordt beoordeeld onvoldoende zijn afgestemd op de missie en de strategische doelstellingen van de organisatie. De Waal presenteert een praktische aanpak om tot een doeltreffende afstemming van prestaties op organisatieniveau en individueel niveau te komen, waardoor het voor leidinggevenden ook duidelijker wordt op welke criteria ze hun medewerkers moeten beoordelen. De aanpak wordt geïllustreerd met uitgebreide praktijkbeschrijvingen.

Specificaties

ISBN13:9789014079929
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:225
Druk:0
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

recensie
Presteren is mensenwerk
Henk Hogeweg | 10 mei 2002
Prestatieafspraken, prestatiecontracten, Balanced Scorecards, het enige wat in deze tijden nog lijkt te gelden zijn prestaties, en dan nog het liefst topprestaties.
Lees verder

Lezersrecensies

3.6 van de 5
7 stemmen
1
3
2
1
0

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
Prestatiemanagement werkt! - Maar ..... het blijft mensenwerk
André de Waal 11 november 2002

Over André de Waal

Dr. André A. de Waal MBA is managing partner en academisch directeur van het HPO Center, een organisatie die wereldwijd onderzoek doet naar de kenmerken van high performance organisaties, en partner van het Finance Function Research & Development Center, een organisatie die zich specifiek richt op het versterken van financiële functies. Hiervoor heeft hij zeventien jaar als organisatieadviseur en vennoot gewerkt bij Arthur Andersen en Holland Consulting Group, en veertien jaar als professor Organizational Effectiveness aan de Maastricht School of Management. Hij is ook gastdocent (geweest) aan de Vrije Universiteit Amsterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam, de Universiteit van Amsterdam en Cranfield University UK. André heeft een MSc in Scheikunde van de Leiden Universiteit, een MBA van Northeastern University Boston, en een Ph.D. in Economics van de Vrije Universiteit Amsterdam. In april 2002 is André aan de Vrije Universiteit van Amsterdam gepromoveerd op het onderwerp van de gedragsaspecten die belangrijk zijn voor een succesvolle invoering en gebruik van prestatiemanagementsystemen. Hij geeft les en doet projecten op het gebied van high performance organisaties en prestatiemanagement in landen als China, Vietnam, Bangladesh, Mongolië, Nepal, Peru, Ecuador, Suriname, Verenigde Staten, U.K., Italië, België, Polen, Saudi-Arabië, Jemen, Verenigde Arabische Emiraten, Palestina, Zuid-Afrika, Namibië, Tanzania en Zambia. André is door Managementboek.nl geselecteerd als een van 'Hollandse Meesters in Management', tien mensen die het managementdenken in Nederland het meest hebben beïnvloed tijdens het laatste decennium. Vooral zijn onderzoek naar de kenmerken van high performance organisaties trekt (internationaal) aandacht. André heeft inmiddels ruim 450 artikelen en 35 boeken op de gebieden van prestatiemanagement en organisatieverbetering op zijn naam staan, waaronder de bestseller 'Hoe Bouw Je Een High Performance Organisatie?' (Van Duuren Management, 2013), 'Power of Performance Management, How Leading Companies Create Sustained Value' (John Wiley & Sons, 2001), 'Quest for Balance, the human element in performance management systems' (John Wiley & Sons, 2002), 'Strategic Performance Management, A Managerial and Behavioural Approach, 2nd edition' (Palgrave MacMillan, 2013) en 'What Makes A High Performance Organization, Five Validated Factors Of Competitive Performance That Apply Worldwide' (Global Professional Publishing, 2012). Website: www.hpocenter.nl

Andere boeken door André de Waal

Inhoudsopgave

Voorwoord

Dankwoord

1. Inleiding
2. Het belang van prestatiemanagement
3. Prestatiemanagement vertaald naar het individu
4. Praktijkbeschrijvingen
5. De prestatieafstemmingsscan
6. Succesfactoren voor de invoering van prestatiemanagement en -afstemming

Over de auteur
Literatuur
Bijlage 1 - De prestatieafstemmingsscan
Van dezelfde auteur
Trefwoordenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Presteren is mensenwerk