500 woorden die iedereen moet kennen
om de actualiteit te begrijpen
Paperback NL 2024 1e druk 9789020954319Samenvatting
Voortaan praat je vlot mee over de meest uiteenlopende onderwerpen!
Laat iedereen versteld staan van je algemene kennis
500 basisbegrippen helder en kort uitgelegd
Iedereen kent het wel: wanneer je naar het journaal kijkt, mis je achtergrond bij bepaalde begrippen of wil je weten hoe bepaalde situaties zijn ontstaan. Kennis van enkele basisbegrippen wapent je om de brede actualiteit in de media te volgen en te begrijpen.
500 woorden die iedereen moet kennen biedt de lezer de sleutel tot inzicht in het journalistieke jargon. Het boek geeft tekst en uitleg bij de belangrijkste termen in de volgende domeinen: binnen- en buitenlandse politiek, economie, arbeid en sociale zaken, samenleving, milieu, cultuur, lifestyle, media en sport.
Met bijdragen door beroepsjournalisten, autoriteiten in hun vakgebied: Yves Desmet, Luc Van der Kelen, Corry Hancké, Chris De Nijs, Trui Moerkerke, Gie Goris, Peter Vantyghem, Steffy Merlevede, Emmanuel Vanbrussel & Dieter De Cleene.
'Wie de wereld niet begrijpt, moet haar machteloos ondergaan.'
- Liesbeth Van Impe, hoofdredactrice Het Nieuwsblad
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan