Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken IT-management / ICT Handboek communities
Handboek communities
Handboek communities
Erwin Blom

Erwin Blom (Wormer, 1961) is afgestudeerd aan de School voor de Journalistiek in Utrecht. Na zijn opleiding publiceerde hij voor onder meer Vara TV Magazine, de Journalist, Parool, Volkskrant, NME en Wired.

Meer over Erwin Blom
Audio-interview
Erwin Blom over communities Pierre de Winter 10 februari 2010 Via Twitter verkocht @erwblo al vele exemplaren van zijn Handboek communities. In dit boek ‘deelt’ Erwin Blom zijn kennis van online communities. ‘Voor de klassieke zenders is de uitdaging: hoe combineer je je autoriteit met de kracht van het publiek? Waarin ligt je toegevoegde waarde?’ M&L vraagt Blom naar zijn grootste succes. En wat betekent het inzetten van communities voor je bedrijf? Lees het volledige artikel
Erwin Blom

Handboek communities

De kracht van sociale netwerken

Ingenaaid Nederlands 2009 9789022959480
10
Voormalig top 10Totaal 24 dagen
Voormalig top 100Totaal 182 dagen
Niet leverbaar.
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Wie op internet een rol van betekenis wil spelen, stelt het publiek centraal. Het deelnemen aan communities en social media is voor steeds grotere groepen mensen een dagelijks terugkerend fenomeen. Bloggen, hyven en twitteren zijn werkwoorden geworden. Bedrijven, verenigingen, belangenorganisaties en overheidsinstellingen zien nog lang niet altijd het enorme potentieel van online communities en de positieve effecten die ze met het creëren van een community kunnen bereiken.

Erwin Blom stond aan de wieg van talrijke succesvolle sites en communities. In zijn boek geeft hij tal van best practices uit het rijke onlinemedialandschap en laat hij zien waarom bepaalde sites groot zijn geworden. Hij ontwikkelde een Social Media Model waarmee u zelf een succesvolle community kunt starten.

Erwin Blom heeft wat screenshots verzameld om het verhaal uit te beelden. Dankzij social media en zonder kosten aandacht voor een boek dat nog moet uitkomen. Mond-tot-mond-reclame is zo oud als de weg naar Rome, maar de huidige media vergroten de snelheid en het bereik:
Het verhaal van het Handboek CommunitiesView more documents from erwblo.

Specificaties

ISBN13:9789022959480
Trefwoorden:internet, netwerken, nieuwe media, communities, communiceren, blogging, web 2.0, online marketing, social media, twitter
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:170
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:31-10-2009
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Expertrecensies (2)

De lessen van mister Internet
Pierre de Winter | 22 januari 2010
In het Handboek communities legt Erwin Blom ons uit hoe je een online community opzet en tot een succes maakt. Hij is niet de eerste die dat doet, maar Blom - verantwoordelijk voor de successen van VPRO-muzieksite 3voor12 - heeft er echt verstand van.
Lees verder
Handboek communities
Perry Oostrum | 3 december 2009
Tien jaar is in de wereld van internet en communities een eeuwigheid, een eeuwigheid waarin de wereld volledig veranderen kan. Werd een decennium geleden op internet nog de dienst uitgemaakt door klassieke mediapartijen - voor zover dat ook maar iets voorstelde - nu bepalen nieuwe spelers het beeld. Bloggen, twitteren, hyven - termen die toen nog niet eens bestonden - zijn inmiddels werkwoorden geworden. Maar wat is het, wat moet je ermee? Moet je er wel iets mee? 'Handboek communities' van Erwin Blom geeft vuistregels voor het inzetten van sociale netwerken en laat aan de hand van voorbeelden zien hoe sommige Nederlandse sites groot geworden zijn op dit immer uitdijende speeldveld.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
50 stemmen
18
20
9
2
1
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

podcast
Erwin Blom over communities
Pierre de Winter 10 februari 2010 Via Twitter verkocht @erwblo al vele exemplaren van zijn Handboek communities. In dit boek ‘deelt’ Erwin Blom zijn kennis van online communities. ‘Voor de klassieke zenders is de uitdaging: hoe combineer je je autoriteit met de kracht van het publiek? Waarin ligt je toegevoegde waarde?’ M&L vraagt Blom naar zijn grootste succes. En wat betekent het inzetten van communities voor je bedrijf?
Artikel lezen
interview
Erwin Blom: ‘Communities en social media kun je niet meer negeren’
Paul Groothengel 19 november 2009 Steeds meer mensen zijn actief op Hyves, Flickr, YouTube, Facebook, My Space en LinkedIn, en bloggen of twitteren er vrolijk op los. Netwerken van mensen met dezelfde interesses, doelen of belangen floreren, de rol van communities en social media is niet meer weg te denken. Mediaspecialist Erwin Blom van The Crowds schreef het Handboek Communities, ‘voor iedereen die communities en social media wil leren kennen, begrijpen en succesvol wil inzetten’.
Artikel lezen

Over Erwin Blom

Erwin Blom (Wormer, 1961) is afgestudeerd aan de School voor de Journalistiek in Utrecht. Na zijn opleiding publiceerde hij voor onder meer Vara TV Magazine, de Journalist, Parool, Volkskrant, NME en Wired. Verder maakte hij radio voor KRO, VPRO, Radio Noord-Holland en de BBC. In 1994 raakte hij gegrepen door de mogelijkheden van internet. Hij begon als programmamaker met de afdeling Digitaal van de VPRO samen te werken en schoof langzamerhand steeds meer richting nieuwe media op. In 1999 werd Blom hoofd van de afdeling Digitaal van de VPRO, de afdeling die naast 3VOOR12 voor projecten als Cinema.nl, Bieslog, Holland Doc en /Geschiedenis verantwoordelijk is en onder leiding van Blom in binnen en buitenland onderscheidingen oogste. Zo werd bijvoorbeeld de genoemde Prix Europa twee maal gewonnen en kwamen door de afdeling Digitaal gerealiseerde projecten vijf maal achter elkaar als winnaar van de Zilveren Pritchett Prijs (de internet variant van de Nipkow schijf) uit de strijd. In 2008 startte Blom samen met Wessel de Valk en Idse de Pree mediabedrijf The Crowds, een onderneming gespecialiseerd in zogenoemde 'social media'. In datzelfde jaar won hij met zijn weblog de Dutch Bloggie in de categorie 'internet'. In 2009 bracht Blom het 'Handboek Communities; De kracht van sociale netwerken' uit. Aan de hand van eigen ervaring, betrokkenheid van meer dan 100 (ervarings) deskundigen en best practices behandelt hij de succesfactoren en valkuilen van social media. In 2010 werd Blom genomineerd als Trendwatcher Of The Year in de categorie media / technologie. 2011 was het jaar waarin The Crowds het initiatief nam tot Fast Moving Targets, een platform over innovatie op het gebied van media, communicatie en technologie. Ook werd hij genomineerd als TrendWatcher Of The Year 2012 in de categorie technologie.

Andere boeken door Erwin Blom

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Dank
Voorwoord
Voorwaarden
Wie?
Wat?
Waarom?
Hoe?
Inhoud
Communitymanagement
Hoeveel
PS

Aanbevolen live events...

vrijdag 03-06-2022

Samen veranderen 2022

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Crowdsourcing
    Jeff Howe
    Crowdsourcing
    € 19,31
  • De Realtime Revolutie
    Erwin Blom
    De Realtime Revolutie
    € 20,00
  • Join the Conversation
    Joseph Jaffe
    Join the Conversation
    € 32,95
  • Succesvolle e-mailmarketing
    Marc Borgers
    Succesvolle e-mailmarketing
    € 29,95
  • Small Is The New Big
    Seth Godin
    Small Is The New Big
    € 19,31
  • Web Analytics 2.0
    Avinash Kaushik
    Web Analytics 2.0
    € 44,69

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2022 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek communities

        Handboek communities
        Erwin Blom
        /