Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Hidden champions van de 21e eeuw

Successtrategieën van onbekende wereldmarktleiders

Gebonden Nederlands 2009 9789022996607
Niet leverbaar.

Samenvatting

Wat hebben Tetra aquariumbenodigdheden, Electro-Nite sensors en Nissha touch panels met elkaar gemeen? Het zijn typische hidden champions; middelgrote, onbekende bedrijven (met een jaarlijkse omzet van minder dan vier miljard), die stilletjes en onopgemerkt wereldmarktleider zijn geworden in hun branche. Hermann Simon bestudeert deze hidden champions al meer dan twintig jaar en in deze opvolger van zijn wereldwijde bestseller 'Hidden Champions' onderzoekt hij de grote gevolgen die de globalisering heeft op deze bedrijven en hun opzienbarende internationale succes.

Aan de hand van analyses van meer dan duizend hidden champions onthult hij de overeenkomstige patronen, gedragingen en benaderingen die deze bedrijven succes en, in veel gevallen, wereldmarktleiderschap hebben gebracht, ondanks hevige concurrentie, financiële druk en constant veranderende marktomstandigheden. Hidden champions leren ons dat goed management betekent dat u veel kleine dingen beter doet dan uw concurrentie - rustig, vastbesloten, met overtuiging en doorzettingsvermogen.

Specificaties

ISBN13:9789022996607
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:340
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:16-11-2009

Expertrecensies (1)

Steile groeicurves
Rob Hartgers | 22 januari 2010
Snelle groei is een eigenschap die de meeste hidden champions gemeen hebben. Gemiddeld groeide de omzet van de kampioenen die Simon sinds 1997 volgde met 8,8 procent per jaar, zo lezen we in het boek Hidden champions van de 21e eeuw. Nog opvallender is dat die groei volgens Simon de laatste tien jaar is geaccelereerd. Als de cijfers van Simon kloppen, heeft het concept van de hidden champion eens te meer zijn waarde bewezen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
6 stemmen
3
2
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
De verborgen kampioenen van Hermann Simon
Rob Hartgers 1 februari 2010 In hun nichemarkt zijn ze heer en meester, maar het grote publiek kent ze niet. Hermann Simon doet al jaren onderzoek naar de verborgen kampioenen van de economie. Multinationals kunnen nog wat van ze leren, vindt hij.
nieuws
De ‘Hidden Champions’ van Hermann Simon
Rob Hartgers 27 november 2009 Vergeet Unilever, Shell en Philips. Vergeet Siemens, Volkswagen en Bosch. Niet de grote multinationals vormen de ruggengraat van de Nederlandse en Duitse economie, maar middelgrote bedrijven die wereldwijd marktleider zijn in een nichemarkt. Dat is al jaren de boodschap van de Duitse managementonderzoeker Hermann Simon. In 1996 schreef hij er voor het eerst over, in het boek ‘Hidden Champions’. Nu is er een opvolger: Hidden Champions van de 21ste eeuw. In de Nederlandse editie is een hoofdstuk toegevoegd over de verborgen kampioenen van Hollandse bodem.

Inhoudsopgave

Inleiding: hoe ik de hidden champions ontdekte

1. De bijzondere aantrekkingskracht van de hidden champions
2. Groei en marktleiderschap
3. Markt en focus
4. Globalisering
5. Klanten, producten en diensten
6. Innovatie
7. Concurrentie
8. Financiering, organisatie en marktomgeving
9. Medewerkers
10. De leiders
11. Hidden champions: audit en strategievorming
12. De lessen van de hidden champions
13. De Nederlandse hidden champions

Dankwoord
Noten
Trefwoordenregister
Personenregister
Bedrijvenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hidden champions van de 21e eeuw