Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Leren van innoveren

Wat en hoe leren docenten van het innoveren van het eigen onderwijs?

Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789023244752
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De kwaliteit van onderwijs is van groot maatschappelijk belang. Onderwijsontwikkeling kan niet alleen aan politici en bestuurders worden overgelaten.

De betrokkenheid van docenten is het fundament van iedere geslaagde onderwijsinnovatie. In de studie 'Leren van Innoveren' gaan Wietske Miedema en Martin Stam in op de vraag hoe docenten zelf vorm kunnen geven aan onderwijsinnovaties binnen hun school. Op basis van vier uitgebreide gevalstudies in vmbo en hbo, laten ze de hindernissen en successen zien. Er blijkt een nauw verband te bestaan tussen het leren van individuele docenten, het leren van de teams waarmee zij de onderwijsvernieuwing uitvoeren en het leren van de organisatie. In een geslaagde onderwijsinnovatie is er aandacht voor alle drie de niveaus.

'Leren van Innoveren' is interessant voor ieder die in wetenschap en onderwijs betrokken is bij onderwijsvernieuwingen en belangstelling heeft voor het leren van docenten.

Specificaties

ISBN13:9789023244752
Trefwoorden:innovatie, onderwijs
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:456
Druk:1
Verschijningsdatum:27-10-2008
Hoofdrubriek:Non-profit

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Over Wietske Miedema

Wietske Miedema is programmaleider Algemene Beroepsvoorbereiding aan de Educatieve Hogeschool van Amsterdam en doceert in de Master Pedagogiek. Zij heeft bij uitgeverij Koninklijke Van Gorcum samen met Robert J. Marzano het boek Leren in vijf dimensies gepubliceerd.

Andere boeken door Wietske Miedema

Over Martin Stam

Martin Stam is curriculummanager bij de opleiding Maatschappelijk werk en dienstverlening en programmaleider 'Preventie en outreachend werken' bij de Hogeschool van Amsterdam

Andere boeken door Martin Stam

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Leren van innoveren