Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Zorgmarketing in de praktijk - deel 2

Sucesvol invoeren van marketing in de gezondheidszorg

Paperback Nederlands 2010 9789023246855
Verkooppositie 72841 dag in de top 100
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Voor- en tegenstanders van marktwerking in de gezondheidszorg slaan elkaar al enige tijd om de oren met onderzoeken en rapporten waarin het succes of falen van marktwerking in de zorg wordt aangetoond. De uitkomsten verschillen, al naar gelang vanuit welk gezichtspunt of politieke overtuiging men naar de dagelijkse zorgpraktijk kijkt. De gezondheidszorg staat onverminderd hoog op de politieke agenda en dat verandert de komende jaren niet.

Dit tweede deel van 'Zorgmarketing in de praktijk' geeft, zeker in samenhang met het eerste deel, een goed beeld van de stand van zaken van marketing in de gezondheidszorg en de marketinguitdagingen waarvoor zorgaanbieders zich de komende jaren gesteld zien. Net als in deel 1 passeren ook in dit tweede deel een groot aantal marketingthema's de revue. Beide delen zijn overigens onafhankelijk van elkaar te lezen.

Dit boek bevat praktische handvatten voor het vergroten van uw marketingkennis, het realiseren van uw eigen marketingstrategie en het verbeteren van de markt- en klantgerichtheid van uw organisatie. Tevens bevat 'Zorgmarketing in de praktijk - deel 2' een groot aantal interessante praktijkcases en leerzame marketingvoorbeelden.

'Zorgmarketing in de praktijk' is bestemd voor iedereen die zich bezighoudt of te maken krijgt met het opstellen en uitvoeren van marketingplannen in de gezondheidszorg. Het boek bevat tal van nuttige inzichten en tips, en is ook zeer geschikt voor studenten in het hbo en wo.

Specificaties

ISBN13:9789023246855
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:225
Druk:1
Verschijningsdatum:29-9-2010
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Leon Goossens | 9 september 2013
'Zorgmarketing in de praktijk deel 2' is een vlot geschreven boek met scherpe kanten. Het boek van auteur Sjors van Leeuwen is een tijdsdocument in de dynamische tijd waarin de zorgsector zich bevindt en ontwikkelt naar een gereguleerde zorgmarkt. Wetenschappelijke theorieën wisselen af met de vele 'verzamelde' praktijkvoorbeelden.Lees verder
Peter Vermeulen | 25 juni 2010
In navolging van andere overheidssectoren blijkt de gezondheidszorg in zeer korte tijd de omslag naar een vrije markt te maken. Dit resulteert er in dat de zorgverlener niet meer als vanzelfsprekend verzekerd is van voldoende cliënten. De zorgproductie is hierdoor niet meer gegarandeerd.Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
22 stemmen
11
10
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

nieuws
De Week van Zorg en Welzijn is een mooi visitekaartje
Sjors van Leeuwen 13 maart 2018 Honderden zorg- en welzijnsorganisaties openen tijdens De Week van Zorg en Welzijn hun deuren om aan Nederland te laten zien hoe het er aan toegaat op de werkvloer.
nieuws
De Week van Zorg en Welzijn is een mooi visitekaartje
Sjors van Leeuwen 13 maart 2018 Honderden zorg- en welzijnsorganisaties openen tijdens De Week van Zorg en Welzijn hun deuren om aan Nederland te laten zien hoe het er aan toegaat op de werkvloer.
geboekstaafd
De top 3 van Sjors van Leeuwen
Nienke van Oeveren 20 december 2012 Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.
geboekstaafd
De top 3 van Sjors van Leeuwen
Nienke van Oeveren 20 december 2012 Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.
Alle interviews en artikelen (4)

Over Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Hij is auteur van succesvolle boeken als CRM in de praktijk, Klant in de driver’s seat, Zorgmarketing in de praktijk en Hoe agile is jouw strategie?

Andere boeken door Sjors van Leeuwen

Inhoudsopgave

Voorwoord
Leeswijzer

1. Van patiënt naar klant
2. Patiënt- en zorgmarketingervaringen uit de USA
3. Verschillende zorgmarkten, verschillende strategieën
4. Portfolioanalyse als basis voor scherpe keuzen
5. Concurrentievoordeel door marketingflexibiliteit
6. Relatiebeheerstrategie (CRM) in de zorg
7. Van trends naar nieuwe zorgproducten
8. Reputatiemanagement
9. Seniorenmarketing
10. Het nieuwe wonen voor nieuwe senioren
11. Zorghotel of hotel met zorg
12. Zorgmarketing voor de 1e lijn
13. Van Gezondheid 2.0 naar Zorgmarketing 2.0
14. Strategisch marketingplan in 10 stappen
15. Marktonderzoek in de zorg
16. Van visie en missie naar strategie
17. Elf geboden voor een sterk zorgmerk
18. Acht eigenschappen van marktgerichte organisaties
19. Marketingprojecten Portfolio Management (MPM)
20. Smart Marketing: houd het simpel!

Bijlagen:
Bijlage 1: Marketing Quick Scan: hoe marktgerichtheid is uw organisatie?
Bijlage 2: Zorgmarketing in Nederland: de stand van zaken

Literatuur
Over de Auteur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zorgmarketing in de praktijk - deel 2