Superfreakonomics
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789023450436Samenvatting
Wat hebben de verdwijning van paardenmest en de introductie van kabeltelevisie met elkaar te maken? Waarom is het beter om dronken achter het stuur te stappen dan te gaan lopen? In vervolg op de internationale bestseller 'Freakonomics' , werpt 'SuperFreakonomics' opnieuw onverwachte, verassende en prikkelende vragen op. Steven Levitt en Stephen Dubner gaan op zoek naar de antwoorden en laten zien dat ons gedrag gestuurd wordt door economische motieven. Of het nu gaat om prostituees, zelfmoordterroristen, klimaatdeskundigen of artsen: zij worden uiteindelijk allemaal gedreven door economische prikkels. 'SuperFreakonomics' gaat over dingen waarvan je altijd dacht dat je ze wist maar die niet waar bleken te zijn, of dingen waarvan je nooit wist dat je ze wilde weten. Dit boek onderzoekt kortom de verborgen kant van de wereld en daagt ons uit die opnieuw te definiëren.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding: de freak in de economie
1. Wat is de overeenkomst tussen een prostituee en de kerstman?
2. Waarom zelfmoordterroristen een levensverzekering moeten afsluiten
3. Wat u niet moet geloven over apathie en altruïsme
4. Er is een oplossing, ze kost bijna niks en iedereen snapt haar
5. Wat hebben Al Gore en de Pinatubo gemeen?
6. Epiloog: Apen zijn ook maar mensen
Dankwoorden
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan