

Fiona Kloosterman (eigenaar van bureau PintaPeople) is gepassioneerd businesscoach/trainer met specialisme personal branding en social media.
Meer over Fiona KloostermanHet social media handboek voor coaches
Paperback Nederlands 2014 9789024402762Samenvatting
Coaching draait om mensen: hun gedrag, hun omgeving, behoeften, wensen, vragen. Steeds vaker gebruiken ze social media en vaak de hele dag door. Online en offline gedrag zijn niet meer los van elkaar te zien.
Als je als coach begrijpt wat social media kunnen bijdragen aan je werk en de kansen en valkuilen ervan kent, maak je je werk niet alleen leuker, maar ook beter. Vergaren van kennis, sparren met collega’s, beantwoorden van onbeantwoordbare vragen, werven van klanten, feedback geven aan coachees – social media bieden kansen voor al deze mogelijkheden.
'Het social media handboek voor coaches' laat zien wat social media kunnen betekenen voor coaches in alle aspecten van hun werk. Dit praktische boek biedt handvatten om effectief en efficiënt met social media te werken en ze bewust als tool in te zetten. Het geeft inzicht in wat de diverse platforms te bieden hebben en hoe ze zowel coaches als coachees helpen om het maximale uit zichzelf te halen.
Specificaties
Inhoudsopgave
DEEL 1: BASISKENNIS OVER SOCIAL MEDIA
1. Wat zijn social media?
2. Belangrijk om te weten
3. De zes stappen naar succesvol socialmediagebruik
DEEL 2: KLAAR VOOR DE START
4. LinkedIn
5. Twitter
6 Facebook
7. YouTube
8. Pinterest
9. Google+
10. Skype
11. Bloggen
12. Apps
13. Overige sites
DEEL 3: SOCIAL MEDIA IN DE DAGELIJKSE COACHPRAKTIJK
14. De coach als persoon en social media
15. De coachpraktijk en social media
16. De coachee en social media
17. De downside van social media
Slotwoord
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan