Zeg het met emoji

Overtuigen en beïnvloeden met emoticons

Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789024406357
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Een must-read voor iedereen die emoji met meer impact en succes wil leren gebruiken, zowel zakelijk als privé. 'Dit heb ik altijd willen weten! Super toepasbaar!'

Onderzoek wijst uit dat tachtig procent van de mensen emoji gebruikt op zijn smartphone. Jij ook? Emoji vormen de snelstgroeiende - universele - taal in onze maatschappij. Steeds vaker duiken ze ook op in zakelijke communicatie, maar wat voor effect hebben emoji? Hoe gebruik je ze effectief? Volgens mediapsycholoog Mischa Coster is er voor iedereen die dagelijks emoji gebruikt nog veel te winnen.

In Zeg het met emoji gaat de auteur in op vele vragen. Wat is de eigenlijke betekenis van de verschillende emoji? Zijn emoji voorbehouden aan jongeren? Zwakken emoji een boodschap af? Wat kunnen emoji betekenen voor marketing en webcare? En klopt het dat emoji in het buitenland allang zijn ingeburgerd? De auteur geeft daarnaast praktische tips en trucs, zodat je na het lezen van het boek niet meer zonder emoji wilt communiceren.

Specificaties

ISBN13:9789024406357
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:144
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:14-4-2017

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Over Mischa Coster

Mischa Coster is mediapsycholoog en Chief Psychology Officer bij Grey Matters, een adviesbureau dat organisaties helpt om inzichten uit de psychologie toe te passen. Hij richt zich op vraagstukken op het raakvlak van online media, psychologie, techniek en gedragsverandering. Mischa Coster is gastdocent op diverse universiteiten en wordt vaak gevraagd om lezingen te verzorgen bij verschillende bedrijven en overheden in binnen- en buitenland. Belangrijke inspiratiebronnen Mischa haalt zijn inspiratie uit verschillende dingen. Voor zijn werk spreekt hij regelmatig inspirerende personen, zeker als hij een masterclass of congres organiseert en daarvoor op zoek is naar sprekers uit andere vakgebieden. Zijn grootste bron van inspiratie is de mens zelf. Hij observeert, analyseert en interpreteert steeds alles wat er om hem heen en in de maatschappij gebeurt. Daar probeert hij dan als psycholoog structuur, wetmatigheden en afwijkingen in te ontdekken. En vaak resulteert dat in een onderzoekje, een forse blogpost of een interview op radio of TV.

Andere boeken door Mischa Coster

Inhoudsopgave

Voorwoord
Voor wie is dit boek?

1. De geschiedenis van Emoji
2. Digitaal Non-verbale communicatie
3. Klaar voor Emoji
4. Gebruik van Emoji
5. Andere vorm van digitaal non-verbale communicatie
6. Emojiquette

Bronnen

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Zeg het met emoji