Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
,

Management in zesvoud

Een praktijkmodel voor veranderaars

Paperback Nederlands 2008 9789024417094
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Veranderen: waarom en hoe? Het verandermodel van Lievers en Lubberding wordt verbeeld door een kubus: elk van de zes vlakken is een hoofdaspect van veranderen. Toepassing van het model leidt tot een heldere onderbouwing van een organisatieverandering en tot input voor competentiemanagement.

Dit boek is geschikt voor zowel profit- als non-profitorganisaties. Het gaat in op de verantwoordelijkheden en de problemen van de manager in tijden van verandering. Niet theoretisch, maar rechttoe-rechtaan, praktijk- en resultaatgericht, met duidelijke schema's, nuttige casusbeschrijvingen en direct toepasbare verandertools.

Aan de orde komen vragen als: Wat is precies het bestaansrecht van (het deel van) de organisatie waarvoor ik verantwoordelijk ben? Hoe overbrug ik de kloof tussen wens en werkelijkheid? Welke veranderingsinstrumenten zet ik in, en in welke fase?

Organisatieverandering is een proces waarbij veel en uiteenlopende mensen betrokken zijn, en waarbij consensus meestal ontbreekt. Management in zesvoud is speciaal geschreven voor jonge en aankomende managers. Het helpt hen in dit complexe proces hun koers te bepalen en hun doelen te bereiken.

Specificaties

ISBN13:9789024417094
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:153
Druk:1
Verschijningsdatum:10-4-2014
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (1)

Marcel Boons | 13 augustus 2009
Dat de rol van 'het management' cruciaal is voor een succesvol veranderproces, staat voor mij vast. Als alleen de hoogste leider binnen een onderneming iets wil, maar zijn managers niet mee heeft, komt er van veranderingen weinig terecht. Veel managementboeken gaan over het bepalen van wat de verandering zou moeten zijn (strategie) en hoe die bereikt moet worden (tactiek).Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Ben Lievers

Ben Lievers bekwaamde zich op de terreinen management, personeel en organisatie. Hij studeerde werktuigbouw en human resource strategy en bouwde een ruime ervaring op als managementconsultant, docent organisatie- en veranderkunde en auteur.

Andere boeken door Ben Lievers

Over Jan Lubberding

Jan Lubberding heeft na zijn studie economie en sociologie ruime kennis en ervaring opgedaan op het terrein van personeel en organisatie. Hij is zelfstandig organisatieadviseur, auteur, docent en managementtrainer, met als specialisatie het ontwikkelen, uitvoeren en begeleiden van managementdevelopmentprogramma's. Met Erik Kaptein en Rob van Stratum schreef hij ook de vijfde druk van 'Changemanagement', waarin zij een integraal model presenteren om organisatieveranderingen te implementeren, waarvan het BLIM-model een onderdeel is. 'Changemanagement' is dan ook een logisch vervolg op 'De bestaansvoorwaarden'.

Andere boeken door Jan Lubberding

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Bestaansvoorwaarden
2. Niveaus van verandering
3. Leiderschap
4. Instrumentatie
5. Fasering
6. De manager en zijn functionele relaties
7. Integrale case

Bronvermelding

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Management in zesvoud