Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het einde van concurrentie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 9789024427406
Direct te downloaden

Samenvatting

Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van digitalisering. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert.

Meedoen of toekijken?
Hoe kun je nog concurreren met grote internet aanbieders als Bol, Amazon of Zalando? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantenbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenoemde multisided platformen, die aanbieders en vragers met elkaar in contact brengen zoals Uber, Booking, Thuisbezorgd of Airbnb. In de toekomst komt er concurrentie tussen deze platformen.

Dit boek is praktisch, toegankelijk, actiegericht en behandelt relevante vragen voor zowel de consumentenmarkt als de business-to-business-markt:

Moet je nu instappen?
Hoe kan je nog onderscheidend zijn?
Moet je rechtstreeks gaan verkopen of via winkels/distributeurs?
Implodeert de supply chain of is er nog een toekomst voor de groothandel en importeurs?

Nieuwe platformeconomie
Het einde van concurrentie? slaat een brug tussen de (online)digitale en de fysieke wereld, tussen oude verdienmodellen en nieuwe businessmodellen, tussen marketing en automatisering. Oude waarden van marketing, concurrentie en automatiseringstechnieken worden geanalyseerd en vervangen door nieuwe inzichten.

Onmisbare inzichten voor toekomstbestendigheid
Iedere manager, directeur, marketeer en controller kan deze inzichten gebruiken voor strategievorming en voor het toekomstbestendig maken van de organisatie. Klantenbinding, gebaseerd op algoritmes en community's, wordt het concurrentiewapen voor de toekomst: verkoopstrategieën worden koopmotieven.

Specificaties

ISBN13:9789024427406
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:161
Uitgever:Boom
Verschijningsdatum:11-5-2019
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het einde van concurrentie