Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Servant Leadership

Een goede zaak

Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789025959517
Voormalig top 100Totaal 21 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'De beste leiders doen wat ze zeggen en spreken niet veel. Als zij hun taak hebben volbracht, zeggen hun mensen: 'Wonderlijk! We hebben het gehaald, helemaal op eigen kracht!'
-Tao Te Ching, ca. 600 v.C.

Dienend leiderschap (Servant Leadership) krijgt steeds meer aandacht, ook in Nederland. Het lijkt soms een hype, maar de essentie ervan is zo oud als de mensheid. Juist omdat mensen verschillen in aard en mogelijkheden, kunnen we van elkaar leren en gebruikmaken van elkaars talenten. Leiderschap zou het beste uit mensen moeten halen om gezamenlijk verder te komen in de wereld. Als iemand leiding geeft, moet hij of zij anderen stimuleren en voor hen fungeren als een bron. Dit boek geeft in kort bestek precies weer waar het bij dienend leiderschap om draait.

Specificaties

ISBN13:9789025959517
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:121
Uitgever:Ten Have
Druk:1
Verschijningsdatum:30-7-2009

Lezersrecensies

4.2 van de 5
6 stemmen
2
3
1
0
0

Interviews en artikelen (1)

nieuws
De voorjaarsworp (VI): leiderschap en spiritualiteit
Hans van der Klis 12 februari 2009 In het laatste deel van deze serie over de managementboeken die komen gaan, staan leiderschap en spiritualiteit centraal. Met onder andere een nieuw boek van Warren Bennis en Daniel Goleman over de noodzaak van Transparantie, en enige boeken over ‘servant leadership’.

Over Kent Keith

Dr. Kent M. Keith is CEO van het Greenleaf Center for Servant Leadership in de USA. Hij is bekend geworden door zijn '10 paradoxale geboden', die jarenlang aan de wand hingen hij Moeder Teresa. Zij eerste gebod: 'Mensen zijn onlogisch, onredelijk en egocentrisch. Hou toch van ze.'

Andere boeken door Kent Keith

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Het begint met het verlangen te dienen
2. Wie is een dienend leider?
3. Powermodel versus servicemodel
4. De belangrijkste gewoonten van dienend leiders
5. De betekenisvolle levens van dienend leiders

Nawoord

Bijlagen:
Vragen voor reflectie en discussie
Noten
Dankbetuigingen
Over de auteur
Over het Greenleaf Center

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Servant Leadership