Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De Vikingen zijn terug - en deze keer met een strak businessplan

De Scandinavische kijk op zakendoen

Gebonden Nederlands 2008 1e druk 9789027465962
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Vroeger gebruikten de Vikingen grof geweld bij het handel drijven. Nu veroveren ze de wereld met veilige auto's en meubels in platte dozen.

Scandinavische merken zoals, Ikea, Lego en H&M zijn trendsettend, origineel en bijna per definitie succesvol. Waar komt dat door? Wat valt er te leren van de manier waarop deze inventieve noorderlingen zaken doen? Een ding is duidelijk: moed en humor vormen de basis. De auteurs van 'De Vikingen' zijn terug hebben een verfrissende kijk op het moderne bedrijfsleven.

Specificaties

ISBN13:9789027465962
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:180
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

recensie
De Vikingen zijn terug - en deze keer met een strak businessplan
Peter Vermeulen | 15 oktober 2008
Historisch worden de Vikingen gezien als rovende heidense barbaren die op brute wijze landen overvielen. Indien zij aanvielen, deden ze dat niet door middel van een groot leger maar met een goed idee. Dit was vaak heel eenvoudig, zoals een verrassingsaanval met brute berovingen. De buit verkochten zij elders op markten. 
Lees verder
recensie
De Vikingen zijn terug
Bertrand Weegenaar | 24 augustus 2008
Tussen circa 800 en 1100 na Christus hielden de Vikingen (of Noormannen) huis in Europa. 'Als de Noormannen komen, berg je dan maar.' Dat leerde en leer je althans op school. Maar dat deze 'barbaren' door menig innovatie en een bijzonder sterke cultuur in staat waren tot hun tochten, en zo en passant als eerste Europeanen ruim voor Columbus meerdere malen voet hebben gezet op Amerikaanse bodem, was en is geen onderdeel van de les. Lessen in Noorse innovatie kunnen we lezen in het boek De Vikingen zijn terug - en deze keer met een strak businessplan van Steve Strid.
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
0
1
1
0
0

Over Steve Strid

Steve Strid is copywriter en adviseur voor een aantal grote merken. Hij schrijft onder andere voor toonaangevende Amerikaanse kranten.

Andere boeken door Steve Strid

Over Claes Andréasson

Claes Andréasson was een belangrijke kracht achter het marketingsucces van Absolut Vodka. Als zelfstandig consultant werkt hij nu voor grote Zweedse multinationals.

Andere boeken door Claes Andréasson

Inhoudsopgave

Inleiding
'Niemand zal ooit Zweedse wodka kopen!'
Laten we beginnen met de godslastering

Deel 1 Marketing
Deel 2 Bedrijfscultuur

Appendix: het nieuwste uit het jaar 900 n. C.
Bibliografie
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Vikingen zijn terug - en deze keer met een strak businessplan