Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De paradox van keuzes

Hoe teveel een probleem kan zijn

Paperback Nederlands 2004 9789027491862
Niet leverbaar.

Samenvatting

Het is heerlijk dat we als consument zoveel kunnen kiezen, maar het moet ons wel voordeel opleveren, niet te veel tijd kosten en ons vooral niet ontevreden maken.

Meer keuzes betekent meer mogelijkheden, maar ook meer twijfel. Barry Schwartz beschrijft en analyseert hoe mensen worden overladen met keuzes. Of we nu een spijkerbroek, kop koffie of telefoonabonnement kopen dan wel een opleiding kiezen; alledaagse beslissingen zijn in toenemende mate complex geworden door de overweldigende overvloed aan keuzes. Aan de hand van sprekende voorbeelden uit psychologisch en marketingonderzoek laat 'De paradox van keuzes' zien hoe mensen met die overvloed omgaan. U leert eruit hoe u kunt zorgen dat u die niet meer als belastend ervaart. Het boek leert u sneller keuzes te maken en sneller tevreden te zijn, zodat u meer tijd overhoudt voor dingen die u echt belangrijk vindt.

Specificaties

ISBN13:9789027491862
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:272

Expertrecensies (1)

De paradox van keuzes
Bert Peene | 25 november 2004

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Voorwoord - De paradox van keuzes: een wegenkaart

Deel 1 - Wanneer we kiezen

1.. . .Laten we gaan winkelen
2.. . .Nieuwe keuzes

Deel 2 - Hoe we kiezen

3.. . .Beslissen en kiezen
4.. . .Wanneer alleen het beste goed genoeg is

Deel 3 - Waarom we lijden

5.. . .Keuzemogelijkheden en geluk
6.. . .Gemiste kansen
7.. . .'Had ik maar...': het probleem van spijt
8.. . .Waarom beslissingen teleurstellen - het probleem van gewenning
9.. . .Waarom bij vergelijking alles tegenvalt
10.. . .Wiens fout? Keuzemogelijkheden, teleurstelling en depressie

Deel 4 - Wat we kunnen doen

11.. . .Wat te doen met keuzevrijheid

Aantekeningen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De paradox van keuzes