Management-informatie II
De lijn van strategie naar stuurinformatie
Ingenaaid Nederlands 2001 1e druk 9789031221080Samenvatting
Managementinformatie bestaat al lang niet meer uit enkel financiële gegevens op papier. Ook gegevens (afkomstig van zowel binnen als buiten de organisatie) die betrekking hebben op klanten, personeel, markt en innovatief vermogen spelen een belangrijke rol. Als verantwoordelijke voor de managementrapportages bevindt de controller zich als een spin in het web van de informatievoorziening.
Op het gebied van managementinformatie vinden allerlei ontwikkelingen plaats op organisatorisch en technisch gebied. Value Based Management, de Balanced Scorecard, OLAP en Datawarehouses zijn slechts enkele van de termen die veel gehoord worden. In dit boek wordt ingegaan op de manier waarop de controller kan inspelen op de ontwikkelingen om de managementinformatie in lijn met de strategie en doelstellingen van de organisatie naar een hoger niveau te tillen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Begripsbepaling managementinformatie
3. Management information control model
4. Strategische oriëntatie
5. Toetsen oplossingsrichting
6. Implementatie
7. Optimalisatie
8. Toekomstperspectief
Begrippenlijst
Auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan