Kans kunde en geluk
Paperback NL 2008 90e druk 9789031501472Samenvatting
Voor vele mensen in het leven één lange "gok" en zij vertrouwen steeds met een vrolijk gemoed op hun "geluk", zelfs bij zulke gelegenheden als het inhalen van een vrachtwagen in een onoverzichtelijke bocht. Anderen zijn voorzichtiger en proberen uit te vinden wat het geluk voor hen in voorraad heeft door pasklare methoden zoals de astrologische rubrieken in een weekblad of de theeblaadjes die in hun kopje zijn overgebleven. Miljoenen offeren wekelijks hun bijdragen aan de voetbalpool of aan andere loterijen in de hoop dat "hun geluk" wel eens zal dagen.
Wat ligt er in werkelijkheid achter dit alles? Hoe komen mensen ertoe om gokkers te worden, zij het uit berekening of zonder nadenken? Dit probleem wordt hier behandeld en vele andere die ermee samenhangen, zoals de uitwerking van alcohol op onze geestelijke vermogens en ons oordeel, of de verhouding tussen wat wij kunnen en dat wat wij denken te kunnen. Het boek van prof. Cohen bevat de resultaten van een grote verscheidenheid van wetenschappelijke onderzoekingen, alsook van een rijke voorraad materiaal, geput uit de antropologie, de mythologie en de folklore. Het zal de lezer een zeer verhelderend inzicht geven in de psychologie van het gissen en in het bijzonder van het gokken.
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan