Toegepaste geneesmiddelenkennis
Paperback Nederlands 2016 3e druk 9789036809399Samenvatting
Grondige kennis van de algemene farmacologische principes is van groot belang om op een juiste manier om te gaan met geneesmiddelen. Hoe is de weg van het geneesmiddel door het lichaam en wat doet het geneesmiddel met het lichaam? Wat zijn de bijwerkingen en de interacties met andere geneesmiddelen? Bij welke groepen patiënten is speciale aandacht vereist?
Voor gezondheidsmedewerkers aan wie het voorschrijven of het toedienen van medicijnen is toevertrouwd is die kennis onmisbaar. Ook wie geen geneesmiddelen voorschrijft of toedient moet kunnen beoordelen wat de gevolgen zijn van medicatie voor zijn patiënt, en moet in staat zijn de patiënt voor te lichten over de werking en mogelijke bijwerkingen.
Toegepaste geneesmiddelenkennis biedt essentiële kennis en inzichten over algemene farmacologie. In het boek wordt onder meer diep ingegaan op de werking, bijwerkingen, interacties en toepassing van de geneesmiddelen. Ieder hoofdstuk wordt voorafgegaan door een samenvatting van de relevante fysiologie. Voorbeelden en casuïstiek uit verschillende beroepsvelden brengen de theorie tot leven.
Toegepaste geneesmiddelenkennis is een onmisbaar studieboek voor verpleegkundige en paramedische opleidingen, waarin farmacologie en farmacotherapie steeds belangrijker worden. Daarnaast is het bij uitstek geschikt als naslagwerk voor verpleegkundigen en verpleegkundig specialisten en een aanrader voor afgestudeerden van (para-)medische opleidingen om hun kennis van de fysiologie, farmacologie en -therapie te verrijken.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan