

René Lüchinger is redacteur van een groot aantal boeken en tijdschriften over economie en het zakenleven.
Meer over René LüchingerBeeldmerken
Mijlpalen in de merkengeschiedenis
Gebonden Nederlands 2005 1e druk 9789038916651Samenvatting
Van A in Apple tot W in WWF laat dit boek aan de hand van twaalf voorbeelden zien dat het succes van een beeldmerk niet op de tekentafel kan worden ontworpen. Succesvolle beeldmerken zijn het resultaat van archaïsche krachten die meestal voortkomen uit de geest van energieke persoonlijkheden. Dat maakt grote beeldmerken zo waardevol en immuun voor het verstrijken van de tijd.
René Lüchinger, 46, studeerde in Basel en Freiburg im Breisgau geschiedenis, germanistiek en politieke wetenschappen. Zijn journalistieke loopbaan begon hij als redacteur economie bij het persbureau Schweizerische Politische Korrespondenz (spk) in Zürich. In 1989 verhuisde hij naar het economieblad 'Bilanz', waarvan hij in 1994 plaatsvervangend hoofdredacteur werd. In 1995 maakte hij de overstap naar het pas gelanceerde magazine 'Facts', tot eind 2000 als hoofdredacteur. Begin 2002 volgt de oprichting van lüchniger publishing, sinds december 2003 is hij hoofdredacteur van 'Bilanz'. Lüchninger heeft diverse boeken gepubliceerd, waaronder 'Der Fall der Swissair. Das Drama, der Untergang, die Akteure'.
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Apple
2. Globi
3. Lacoste
4. Lucky Strike
5. Meissen
6. Michelin.
7. Mövenpick
8. Nestlé
9. Shell
10. St. Moritz
11. UBS
12. WWF
13. Cijfers en feiten
14. Fotoverantwoording
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan