Beeldmerken

Mijlpalen in de merkengeschiedenis

Gebonden Nederlands 2005 1e druk 9789038916651
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Van A in Apple tot W in WWF laat dit boek aan de hand van twaalf voorbeelden zien dat het succes van een beeldmerk niet op de tekentafel kan worden ontworpen. Succesvolle beeldmerken zijn het resultaat van archaïsche krachten die meestal voortkomen uit de geest van energieke persoonlijkheden. Dat maakt grote beeldmerken zo waardevol en immuun voor het verstrijken van de tijd.

René Lüchinger, 46, studeerde in Basel en Freiburg im Breisgau geschiedenis, germanistiek en politieke wetenschappen. Zijn journalistieke loopbaan begon hij als redacteur economie bij het persbureau Schweizerische Politische Korrespondenz (spk) in Zürich. In 1989 verhuisde hij naar het economieblad 'Bilanz', waarvan hij in 1994 plaatsvervangend hoofdredacteur werd. In 1995 maakte hij de overstap naar het pas gelanceerde magazine 'Facts', tot eind 2000 als hoofdredacteur. Begin 2002 volgt de oprichting van lüchniger publishing, sinds december 2003 is hij hoofdredacteur van 'Bilanz'. Lüchninger heeft diverse boeken gepubliceerd, waaronder 'Der Fall der Swissair. Das Drama, der Untergang, die Akteure'.

Specificaties

ISBN13:9789038916651
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:83
Uitgever:Elmar
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over René Lüchinger

René Lüchinger is redacteur van een groot aantal boeken en tijdschriften over economie en het zakenleven. Hij studeerde geschiedenis en Duitse taal- en letterkunde in Basel, Zwitserland.

Andere boeken door René Lüchinger

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Apple
2. Globi
3. Lacoste
4. Lucky Strike
5. Meissen
6. Michelin.
7. Mövenpick
8. Nestlé
9. Shell
10. St. Moritz
11. UBS
12. WWF
13. Cijfers en feiten
14. Fotoverantwoording

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Beeldmerken