Java voor studenten
Programmeren in Java 2 met Swing
Paperback Nederlands 2005 4e druk 9789043009843Samenvatting
De vierde editie van Java voor studenten borduurt voort op de hoogst succesvolle samenstelling van de voorgaande edities en biedt een heldere inleiding in programmeren in Java. Douglas Bell en Mike Parr gebruiken een op graphics en GUI gebaseerde aanpak waardor studenten vlot leren programmeren in de taal Java. De onderwerpen passeren stapsgewijs de revue waarbij de moeilijkheidsgraad telkens iets hoger wordt. Voor de gebruiker overbodige technische achtergronden komen in dit boek niet aan de orde: het benadrukt vooral hoe leuk programmeren kan zijn en bevat aan heet eind van elk hoofdstuk oefeningen waarmee de opgedane kennis in praktijk kan worden gebracht.
In dit boek o.a.:
- Programma's maken overal gebruik van graphics om programmeerprincipes aan de lezer te demonstreren
- Maakt waar nodig gebruik van UML
- Rijkelijk voorzien van opgaven en testvragen met oplossingen
- Extra Engelstalig online materiaal voor studenten en docenten op website
Nieuw in deze editie:
- In het gehele boek wordt gebruikgemaakt van Swing
- Meer aandacht voor applicaties vergemakkelijkt de kennismaking van beginnende programmeurs met Swing. Applets worden nu behandeld in een appendix
- Cd-rom met JDK 1.4 plus alle voorbeelden uit het boek
De meegeleverde cd-rom bevat het volgende:
- Het bestand readme.htm, met meer details over hoe de software geïnstalleerd moet worden. Verken de cd-rom en klik op dit bestand om het te bekijken
- Java 1.4.2 voor Micorsoft Wiondows
- Java 1.4.2 voor Linux-systemen
- De Java-documentatie van Sun
- De code voor de voorbeelden uit dit boek
- Het Java-programmaontwikkelsysteem
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2.De eerste programma's
3.Grafische methoden gebruiken
4.Variabelen en berekeningen
5.Methoden en parameters
6.Objecten
7.Selectie
8.Herhaling
9.Klassen schrijven
10.Overerving
11.Berekeningen
12.Arraylijsten
13.Arrays
14.Tweedimensionale arrays
15.Bewerkingen met strings
16.Exceptions
17.Bestanden en consoleprogramma's
18.Objectgeoriënteerd ontwerpen
19.Programmeerstijl
20.Testen
21.Debuggen
22.Threads
23.Interfaces
24.Programmeren in het groot: packages
25.Polymorfie
26.Java in context
Appendices
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan