Het ontwerpproces in de praktijk
Ingenaaid Nederlands 2009 1e druk 9789043015615Samenvatting
Het ontwerpproces in de praktijk gaat in op de creatieve en technische processen die leiden tot het ontstaan van succesvolle en innovatieve producten. Hoewel producten erg van elkaar kunnen verschillen, is er een algemene structuur in de manier waarop ze tot stand komen. De auteurs bespreken ontwerpstructuren en ontwerptools en leggen uit hoe deze het beste kunnen worden gebruikt.
Belangrijke kenmerken van het boek:
- Het boek is praktisch en to-the-point; het bevat een beknopte en praktijkgerichte bespreking van de theorie
- Er komen aansprekende productvoorbeelden aan bod
- Studenten leren aan de hand van boeiende praktijkcases
- Achter in het boek is een overzicht opgenomen van tips en aanbevelingen van mensen die al jaren succesvol werken in de ontwerpindustrie
'Het ontwerpproces in de praktijk' is een praktisch naslagwerk voor ontwerpende studenten in het hoger technisch onderwijs zoals Industrieel Product Ontwerpen, Werktuigbouwkunde, Technische Bedrijfskunde en Bewegingstechnologie.
Op de bijbehorende website zijn extra verdiepingsmateriaal en cases beschikbaar.
De auteurs van dit boek, Jop Timmers en Mirjam van der Waals, zijn industrieel ontwerpers. Zij hebben beiden jarenlange ervaring in zowel de ontwerppraktijk als het onderwijs. Beide auteurs zijn als docent verbonden geweest aan de Haagse Hogeschool.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1.1 Ontwerpen
1.2 Creatieve oplossingen
1.3 Een echt vakgebied
1.4 Samenvatting
1.5 Vragen
2. De ondergrond
2.1 Een samenwerking: ratio en emotie
2.2 Ontwerpproces
2.3 De praktijk: drie voorbeelden
2.4 Samenvatting
2.5 Vragen
3. De uitvoering
3.1 De voorbereiding
3.2 De fundering
3.3 De schets
3.4 Het vooruitzicht
3.5 Het materiaal
3.6 De bouw
3.7 De vuurdoop
4. Het geheim van succes
4.1 Tips voor succesvol ontwerpen
4.2 Ontwerpcases
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan