Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 66% korting

Uit de grijze massa

Waarom ons brein het ene merk boven het andere verkiest

Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789043017909
Voormalig top 100Totaal 2 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 66% korting

Samenvatting

Het brein van de gemiddelde Nederlander krijgt per dag tussen de 500 en 5000 logo's en reclameboodschappen van merken te verwerken. Maar welke merken kiezen we uiteindelijk uit deze stortvloed?

Denk eens terug aan de laatste keer dat u een product of dienst kocht. Was u zich er van bewust waarom u juist dat ene merk aanschafte? Hersenonderzoek laat zien dat het antwoord meestal nee is. We maken onze keuzes onbewust en kiezen het merk dat als eerste uit onze grijze massa naar boven komt. Maar hoe wint u deze race als merk?

In dit nieuwe, helder geschreven boek geeft Tjaco Walvis antwoord op deze vragen op basis van het grootste overzichtsanalyse van neurowetenschappelijk onderzoek op dit gebied tot nu toe.

Specificaties

ISBN13:9789043017909
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Druk:1
Verschijningsdatum:1-12-2009
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

recensie
Uit de grijze massa
Nick van Loendersloot | 21 mei 2013
Wie een medicus of neuro-wetenschapper vraagt wat we van onze hersenen weten, krijgt meestentijds een voorzichtig antwoord dat het midden houdt tussen: 'Best wel wat' en 'Eigenlijk nog maar heel weinig'.
Lees verder
recensie
Uit de grijze massa
Mariska Fennema | 19 februari 2010
Het toepassen van inzichten uit hersenonderzoek op de marketing staat steeds meer in de belangstelling en ook 'Uit de grijze massa' gaat hier over. Tjaco Walvis kiest voor het perspectief van de neuro-economie. De theorie is niet nieuw, maar door dit perspectief inspireert het boek om kritisch naar uw merkbeleid te kijken.
Lees verder
recensie
Inspelen op het onbewuste
Paul Groothengel | 4 februari 2010
Is een consument een rationele koper of een ongeleid projectiel? Vooral het laatste, aldus Tjaco Walvis, partner van merkadviesbureau THEY. In zijn boek Uit de grijze massa biedt hij merkenbouwers een panklaar recept hoe ze om moeten gaan met consumenten die onbewust, maar niet irrationeel handelen.
Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
2 stemmen
0
1
0
1
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Tjaco Walvis: ‘Merken bouw je met een mix van relevantie, samenhang en participatie’
Paul Groothengel 17 februari 2010 Waarom kopen we wat we kopen? Dat is de heilige graal waar marketeers en merkenbouwers al jaren naar zoeken. Tjaco Walvis, partner van merkadviesbureau THEY, dompelde zich twee jaar lang onder in de uitkomsten van neurowetenschappelijk onderzoekliteratuur, en constateert in zijn boek Uit de grijze massa dat consumenten onbewust kopen, maar niet irrationeel. Marketeers kunnen hun huidige koopmodellen definitief bij het grof vuil zetten.

Over Tjaco Walvis

Tjaco Walvis is partner bij THEY, dat door het Amerikaanse blad AdAge is uitgeroepen tot internationaal klein bureau van het jaar 2009. Hij is econoom en filosoof. Hij combineert theorie en praktijk in zijn werk op het gebied van merkportfoliobeleid, positionering, conceptontwikkeling en campagneontwikkeling, zowel in Nederland als daarbuiten, waaronder India.

Andere boeken door Tjaco Walvis

Inhoudsopgave

Inleiding
Hoe een verontrustend compliment leidde tot een boek

1 Waar het bij merkmanagement aan schort
2 Het overtuigen van het onbewuste
3 Eerste wet - relevantie
4 Zorg voor een uitzonderlijk bevredigend merk
5 Tweede wet - samenhang
6 Een hele operatie afstemmen op de merkstrategie
7 Derde wet - participatie
8 Het publiek in het spel betrekken
9 Is dit boek immoreel
10 Zeg dat nog eens

Kun je herhalen wat je net gezegd hebt?
Woord van dank
Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Uit de grijze massa