

Willem Laros is freelance fotograaf, auteur en fotografiedocent. Hij fotografeert en schrijft voor tal van publicaties, vaak op het gebied van recreatie, toerisme en fotografie.
Meer over Willem LarosDigitale fotografie: Compositie
Leer anders te kijken en beter te fotograferen
Paperback Nederlands 2011 1e druk 9789043024051Samenvatting
Compositie is het bewust en liefst met enige kennis van zaken indelen van het beeld. Zoals de schilder dat al eeuwen doet, de tekenaar, en sinds de uitvinding van de fotografie ook de fotograaf. En de architect, de vormgever, de bloembinder- enfin, iedereen die met vorm bezig is.
Digitale fotografie heeft het fotograferen een nieuwe impuls gegeven. Compact- en spiegelreflexcamera's worden in enorme aantallen gekocht. De camera's zijn steeds slimmer: scherpstellen en belichting kúnnen haast niet meer fout gaan. Maar met een technisch goede foto heb je nog geen creatief bevredigend beeld gecreëerd. Op dat moment schiet dit boek te hulp. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe door anders te kijken het kiekje toch een serieuze foto kan worden. Aangenaam van opbouw, spannend, intrigerend; een foto die je misschien zelfs wel aan de muur zou willen hangen!
Wat je graag fotografeert doet er eigenlijk niet toe. Het begrip 'goede compositie' overstijgt alles: het geldt altijd en overal, ongeacht het onderwerp. Van kinderportret tot architectuur, en van landschap tot natuur.
In dit boek:
- Heldere uitleg over compositie in de fotografie
- Praktische tips om direct je foto's beter vorm te geven
- Concrete toepassingen bij uiteenlopende typen fotografie
- Van kiekjes maken omschakelen naar serieus fotograferen
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Compositie
1. Fotografie
2. Fotograferen is kijken
3. Bepalende elementen in beeld
4. Camera en objectief
5. Hulpmiddelen
6. Compositie in fotografie
7. Toepassingen
8. De belangrijkste tips op een rij
9. Projecten
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan