Lees verder
Michael E. Gerber is een ware ondernemerslegende. Hij wordt ook wel 's werelds grootste small business goeroe genoemd.
Meer over Michael GerberDe ondernemersmythe
Vermijd dé valkuil voor ondernemers en creëer succesvolle groei
Paperback Nederlands 2013 9789043027663Samenvatting
De valkuil voor veel ondernemers is dat ze keihard werken in hun bedrijf, maar het ondanks hun tomeloze inzet niet lukt om dat bedrijf uit te bouwen tot een succesvolle en groeiende organisatie. Dat komt omdat de meeste ondernemers werken ín hun bedrijf, en niet áán hun bedrijf.
Ze hebben een baan, en niet een onderneming en houden zich bezig met de dagelijkse werkzaamheden zonder strategisch na te denken over de toekomst van hun bedrijf. Het is een mythe dat iedereen die goed is in zijn werk, ook goed zou zijn in ondernemen. Dat iedereen met een eigen bedrijf automatisch een goede ondernemer is. Dat is de ondernemersmythe.
Op basis van zijn jarenlange ervaring als bedrijfsadviseur schreef Michael E. Gerber de wereldwijde bestseller The E-Myth. Gerber beschrijft aan de hand van praktijkvoorbeelden hoe elk nieuw bedrijf verschillende fasen doorloopt - van kindertijd via adolescentie naar volwassenheid. Stapsgewijs laat hij zien welke voorwaarden je moet creëren om je onderneming te laten slagen. Na het lezen van dit meeslepende boek ben je werkelijk in staat om je bedrijf op een productieve wijze te laten groeien. De ondernemersmythe is een must read voor iedere (toekomstige) ondernemer die van zijn bedrijf een succes wil maken!
Dit boek is eerder in het Nederlands verschenen als De Succesfactor.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Michael Gerber
Inhoudsopgave
Dankbetuiging
Voorwoord
Inleiding
DEEL I: De Ondernemersmythe en het kleinbedrijf
1. De Ondernemersmythe
2. Ondernemer, Manager en Uitvoerder
3. Kindertijd: de fase van de Uitvoerder
4. Adolescentie: een medewerker aannemen
5. Over de Comfortzone heen
6. Volwassenheid en het Ondernemersperspectief
DEEL II: De Sleutelrevolutie: Een nieuwe kijk op zakendoen
7. De Sleutelrevolutie
8. Het Franchise-prototype
9. Werken áán je bedrijf, niet er ín
DEEL III: Een klein bedrijf opbouwen dat werkt!
10. Het Bedrijfsontwikkelingsproces
11. Uw Bedrijfsontwikkelingsprogram
12. Het Hoofddoel
13. De Strategische Doelstelling
14. De Organisatorische Strategie
15. De Managementstrategie
16. De Personeelsstrategie
17. De Marketingstrategie
18. De Systeemstrategie
19. Een brief aan Sarah
Epiloog De droom terugbrengen in het kleinbedrijf
Nawoord De eerste stap doen
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan