Zakelijke etiquette

De sleutel tot succes

Ingenaaid Nederlands 2006 2e druk 9789043909464
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Wanneer overhandig ik mijn visitekaartje tijdens een zakelijk gesprek? Wat trek ik aan naar een receptie van een klant? Veel mensen voelen zich onzeker over hoe ze zich in werksituaties moeten gedragen. In 'Zakelijke etiquette' geeft Magda Berman in een toegankelijke stijl antwoord op dit soort vragen uit de praktijk.

Daarnaast komen bekende Nederlandse zakenmensen aan het woord over hun ervaringen op dit gebied. Zo illustreert dit boek dat goede omgangsvormen de sleutel tot succes kunnen zijn in het zakelijk leven. Maar vooral is het een handzame en informatieve gids om bij onverwachte situaties het geheugen op te frissen.

Specificaties

ISBN13:9789043909464
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:160
Uitgever:Tirion
Druk:2
Verschijningsdatum:26-9-2008

Lezersrecensies

2.0 van de 5
2 stemmen
0
0
0
2
0

Over Magda Berman

Magda Berman houdt zich al meer dan 25 jaar bezig met etiquette. Zij heeft er inmiddels acht boeken over geschreven, geeft trainingen en workshops over dit onderwerp en begeleidt etiquettediners. Daarnaast heeft ze de Hoffelijkheidsprijs in het leven geroepen: een landelijke prijs voor mensen die hoffelijkheid en gastvrijheid hoog in het vaandel hebben staan.

Andere boeken door Magda Berman

Inhoudsopgave

Woord vooraf
Inleiding

Deel 1 - Omgangsvormen in het algemeen

1. De basisprincipes van etiquette
2. Correcte omgangsvormen: wat hebt u eraan?
3. Een koninklijk voorbeeld

Deel 2 - Zakelijke omgangsvormen

4. Aspecten die de omgangsvormen mede bepalen
5. Omgaan met uw baas of opdrachtgever
6. Omgaan met medewerkers of collega's

Interview: Aad Ouborg

7. Omgaan met privé-zaken op het werk

Interview: Scarlett Kwekkeboom

8. De vergadercultuur
9. Kennismaken

Interview: Martijn Sanders

10. Kleding

Interview: Albert Hartink

11. Taalgebruik
12. Non-verbale communicatie
13. Relaties bezoeken
14. Voor laten gaan en deuren openen

Interview: Bert van Bolderick

15. Relaties ontvangen
16. Afspraken, beloften, klachten
17. Telefoon, fax, Internet, e-mail

Interview: Sybilla Dekker

18. Zakendoen met buitenlanders

Interview: Paul Vedder

19. Het zakelijk etentje.

Interview: Ton Zoetbrood

20. De zakelijke receptie

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Zakelijke etiquette