De Mediamaffia
Paperback NL 1e druk 9789044660180Samenvatting
De publieke omroep bestaat honderd jaar en verkeert in een existentiële crisis. Hoe heeft het zo ver kunnen komen en is Hilversum nog te redden? In Studio Ego beschrijft mediajournalist Mark Koster een sinistere wereld vol egomane omroepbazen, graaiende presentatoren en incapabele bestuurders die zichzelf koningen wanen van een bestel dat wordt betaald uit publieke middelen.
Studio Ego is een onthullende en soms hilarische geschiedenis van een bestel dat begon met goede bedoelingen, maar ontaardde in een poel van verderf vol geldzucht, machtshonger en opgeblazen karakters, waarbij netwerkcorruptie, vriendjespolitiek en hypocrisie leidend werden. Mark Koster schraapt het vernis van de idealen en onderzoekt of er nog een wedergeboorte mogelijk is van het omroeprijk in doodsnood.
Mark Koster is mediajournalist en schreef eerder een biografie over de familie De Mol. Met De Belg, de biografie over DPG-baas Christian Van Thillo, stond hij in 2025 op de shortlist voor de Brusseprijs.
Over De Belg:
‘Het onthullende van het boek zit hem vooral in de minutieuze manier waarop Koster, zelf onderzoeksjournalist, reconstrueert hoe Van Thillo een groot deel van de Vlaamse en Nederlandse media naar zijn hand wist te zetten.’
Het Parool
‘Vlot geschreven en prikkelend.’
NRC
‘Alles samengebundeld en opgeschreven in smeuïge taal, maakt dat het boek leest als een Netflix-serie.’
Trouw
Over De Mol:
‘Een voortreffelijke biografie over de familie De Mol haalt indrukwekkend veel boven water over de machtige en notoir gesloten familie.’
NRC
Specificaties
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan