,

PopUp: De botsing tussen oude en nieuwe media

Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789045012797
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De pop-up staat model voor het primitieve antwoord van de oude media op de nieuwe. Want de pop-up is een advertentie op internet die vooral hinderlijk is, met informatie waarom u niet heeft gevraagd. Terwijl de consument bij nieuwe media juist zelf wil bepalen wat hij leest en waar hij naartoe gaat. Alles is anders sinds internet: waar we ons nieuws halen, waar we boodschappen doen en waar we nieuwe liefdes vinden. In een razendsnel veranderend Nederland zijn de journalistiek en de politiek zombies geworden; ze zijn al dood, maar weten het nog niet.

Henk Blanken en Mark Deuze beantwoorden in 'PopUp' de vraag: wat nu? In prikkelende essays schetst dit boek een wereld van geautomatiseerd nieuws, postmoderne identiteiten, grenzeloze netwerken, blogs, buurtkranten en de grootste bibliotheek sinds Alexandrië.

Specificaties

ISBN13:9789045012797
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Uitgever:Atlas-Contact
Druk:1

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Henk Blanken

Henk Blanken (1959) is journalist en schrijver. Hij schreef voor de Volkskrant, De Groene Amsterdammer en The Guardian.

Andere boeken door Henk Blanken

Over Mark Deuze

Dr. Mark Deuze (1969) is verbonden aan het Department of Telecommunications van Indiana University in Bloomington (VS) en is hoogleraar aan de opleiding Journalistiek en Nieuwe Media van de Universiteit Leiden. Zijn weblog is te vinden op deuze.blogspot.com.

Andere boeken door Mark Deuze

Inhoudsopgave

Pop-ups, pampa's & porno
'De media heeft het gedaan'
<undo!>
Vloeibare journalistiek
Eigen media eerst
Nooit meer dwalen
Don't be evil
De eeuw van ons
Maar is het ook allemaal waar?
Negen geboden voor een nieuwe journalistiek

Noten
Verantwoording
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        PopUp: De botsing tussen oude en nieuwe media