Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Wzgd? Wat zou Google doen?

Wat we kunnen leren van het snelst groeiende bedrijf ooit

Paperback Nederlands 2009 9789045800691
Evergreen385 dagen in de Top 100
Niet leverbaar.

Samenvatting

- Google is inmiddels het bekendste merk ter wereld - en dus bekender dan Coca-Cola..
- Google is het snelst groeiende bedrijf ter wereld
- Google is marktleider op de online advertentiemarkt

Hoe doen ze dat?

Geen enkel bedrijf, overheidsinstelling of stichting is er in geslaagd om zo optimaal te profiteren van de mogelijkheden van het internet als Google. En dus is het verstandig u bij (internet)beslissingen af te vragen: wat zou Google doen? Jeff Jarvis heeft een van de populairste blogs over media en nieuws: buzzmachine.com. In 'Wzgd?' legt hij in een scherp en geestig betoog uit wat Google doet en hoe.

Want op internet gaat alles anders. De gebruikers maken er de dienst uit. Bedrijven moeten niet langer praten tegen hun klanten, maar juist naar ze luisteren. Ze moeten hun producten niet langer beschermen, maar juist openstellen. Google begrijpt dat. Jeff Jarvis laat zien hoe Google dat doet - en hoe iedereen dit kan vertalen naar zijn eigen bedrijf. Zo toont hij wat 2.0 voor bedrijven kan betekenen en hoe internet niet alleen de consumentenmacht mobiliseert, maar ook de maatschappelijke verhoudingen op hun kop zet.

'Overwin de crisis door te leren van Google's succes.' Het Financieele Dagblad

Specificaties

ISBN13:9789045800691
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:336
Uitgever:Mouria
Druk:1
Verschijningsdatum:22-4-2009

Expertrecensies (3)

Wzgd? Wat zou Google doen?
Dirk Houtgraaf | 21 mei 2013
Misschien heeft u één of enkele van de vele, uitgebreide recensies over de Engelse versie van 'Wat zou Google doen?' van Jeff Jarvis al gelezen en gedacht: 'nu weet ik het wel' en daarom besloten het boek zelf niet meer te lezen. Vaak werkt deze tactiek. Maar wij raden u aan het tóch te lezen. Het lezen is u bovendien nog wat makkelijker gemaakt, want het boek is ook in het Nederlands verschenen.
Lees verder
Wzgd? Wat zou Google doen?
Louis Thorig | 5 november 2009
Wzgd? Wat zou Google doen?
Bernard Nieuwendijk | 3 augustus 2009
Volgens onderzoekers van Millward Brown is het merk Google tegenwoordig 76 miljard euro waard. Het bedrijf is daardoor onder marketeers een veelbesproken onderwerp. Tijdschrift voor Marketing noemt Google als de belangrijkste marketingheld voor de komende 10 jaar. Google is een imponerende business. Het bedrijf wist de karakteristieken van internet en haar gebruikers het beste te benutten. Volgens Jarvis, auteur van 'WZGD?' heeft het hierdoor een compleet nieuw businessmodel en zelfs een compleet nieuwe economie veroorzaakt. Om u te helpen de toekomst van uw sector te begrijpen stelt Jarvis de volgende vraag: Wat zou Google doen? Hij geeft vervolgens antwoorden die zijn toegespitst op verschillende situaties.
Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.1 van de 5
21 stemmen
8
10
1
2
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
Datamonster
Pierre de Winter 6 juli 2009 Wie wil leren hoe te scoren in de netwerkeconomie, leze Wzgd? Wat zou Google doen? van Jeff Jarvis. Maar ben je geïnteresseerd in Google zelf, pak dan vooral Planeet Google van Randall Stross.

Over Jeff Jarvis

Jeff Jarvis heeft een van de populairste blogs over media en nieuws: buzzmachine.com. Ook schrijft hij een mediarubriek voor de The Guardian en doceert hij aan een school voor Journalistiek in New York. Het World Economic Forum in Davos van 2007 en 2008 plaatste hem op de lijst van honderd invloedrijkste mediadeskundigen ter wereld. Hij stond twee jaar lang in de Top Web Celeb 25 van Forbes. Jeff Jarvis was oprichter van het succesvolle tijdschrift Entertainment Weekly. Foto: John Smock

Andere boeken door Jeff Jarvis

Inhoudsopgave

WZGD?

Deel 1 Google regeert
Nieuwe verhoudingen
Nieuwe structuren
Een nieuwe openbaarheid
Een nieuwe maatschappij
Een nieuwe economie
Een nieuwe zakelijke realiteit
Een nieuwe zienswijze
Een nieuwe ethiek
Een nieuwe snelheid
Nieuwe geboden

Deel 2 Als Google het voor het zeggen had
Media
Reclame
Detailhandel
Nutsbedrijven
Industrie
Dienstverlening
Geld
Gezondheidszorg
Openbare instellingen
Uitzonderingen

Deel 3 De G-generatie
Verder praten
Dankbetuigingen en onthullingen

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wzgd? Wat zou Google doen?