

Willem Middelkoop is bekend als journalist en beurscommentator van RTL Z. Daarvoor werkte hij lange tijd voor Het Parool en Reuters. Hij is uitgever van de Middelkoop Discovery Alert en adviseur van het Gold&Discovery Fund. Van zijn eerste boek 'Als de dollar valt' werden binnen één jaar 25.000 exemplaren verkocht.
Meer over Willem MiddelkoopAls de dollar valt
Wat bankiers en politici u niet vertellen over geld en kredietcrisis
Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789046802755Samenvatting
Wie denkt dat dit boek alleen over de dollar en de Amerikaanse economie gaat heeft het mis. De gevolgen van een kredietcrisis of van de manipulatie van inflatiecijfers zijn immers voor iedereen merkbaar.
'Als de dollar valt' beschrijft op een nog niet eerder vertoonde manier de risico's van ons op schulden gebaseerde financiële systeem. Aan de hand van een honderdtal vragen onthult Willem Middelkoop de waarheid over thema's als: de steeds groter wordende schuldenberg, de exponentieel groeiende geldhoeveelheid, de strijd van banken tegen goud en zilver, de angst onder bankiers voor een crash van de dollar de rol van de Amerikaanse Federal Reserve, de gevolgen van de oprakende olie voor de economie, en het verschil tussen de officiële en de echte inflatie. Het is niet de vraag of dit systeem ooit implodeert, maar wanneer. Wie zich daarop wil voorbereiden kan niet zonder dit boek.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
1. De dollar, het financiële anker van de wereld
2. De val van de dollar
3. Geld is macht
4. De wereldwijde geldgroei explodeert
5. 'Lies, damn lies and statistics'
6. Marktmanipulatie
7. De financiering van de Verenigde Staten
8. Olie voor dollars
9. Goud, de basis van geld
10. China, een steeds grotere wereldmacht
11. Kort voor het ter perse gaan
Nawoord
Geraadpleegde literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan