

Charles Schwietert is journalist en werkte hiervoor als marketing- en communicatieadviseur voor internationale bedrijven in Nederland, Frankrijk en Azië.
Meer over Charles SchwietertDe marketing van God
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789046805077Samenvatting
God heeft een marketingprobleem. Er is een grote vraag naar zingeving en spiritualiteit, maar de kerken blijven leeg. De kerk is haar 'klanten' kwijtgeraakt en het aantal atheïsten groeit. Daarentegen wordt het marktaandeel van de islam steeds groter.
Bedrijven met problemen vechten keihard terug. De kerken doen niets. Althans, niemand merkt het. Wat zou er gebeuren als een organisatie- adviesbureau de christelijke kerken eens gaat doorlichten? Dat gebeurt toch ook bij noodlijdende bedrijven? Valt er marktaandeel terug te winnen? Moet het product worden aangepast of moet de leiding vervangen worden? Wat is de kans op succes, hoe lang duurt zoiets en wat kost het?
Charles Schwietert was jarenlang een internationaal marketingconsultant en later directeur van een Kamer van Koophandel. Hij bekijkt de kerken als organisaties, waar de wetten van modern management en marketing gelden. Katholiek en protestant zijn daarbij merken zoals Coca-Cola, McDonald's, Nike en Lancôme.
De merken katholiek en protestant kunnen opnieuw succesvol worden en hun plaats op de religieuze markt terugkrijgen. Maar er zijn een aantal strikte voorwaarden:
- terug naar de corebusiness;
- aanzienlijke kwaliteitsverbetering;
- betere marketing;
- prijsverhoging.
'Klanten houden niet van ruzie. Als er in een bedrijf gedonder is, lopen ze je deur voorbij.'
Verkoopgoeroe Harvey Mackay
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1 Vatican Inc.
2 Het hoofdkantoor
3 De bv Rooms-Katholieke Kerk Nederland
4 Marktanalyse
5 Katholiek: het niet kapot te krijgen merk
6 Imago
7 Marketing verkoop is altijd the bottom line
8 Corporate recovery
9 Strategy
10 Terug naar de corebusiness
Noten
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan