Lees verder
Jim Stolze is schrijver én ondernemer. Die combinatie zorgt ervoor dat zijn boeken niet alleen theoretisch, maar ook zeer praktisch zijn.
Meer over Jim StolzeHoe overleef ik mijn inbox?
31 tips voor een gelukkig online-leven
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789046806227Samenvatting
Internet is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Op je werk heb je een overvolle mailbox en 's avonds probeer je al je vrienden en familie te volgen via hun persoonlijke Hyves-pagina's. Wat zijn de gevolgen van die enorme verschuiving van offline- naar online-communicatie? Zijn we nu gelukkiger dan vroeger?
Jim Stolze bespreekt in Hoe overleef ik mijn inbox? de do's & don'ts van internet aan de hand van een flink aantal praktische tips, een onderzoek naar de relatie tussen geluk en internet en een bijzonder experiment: een maand lang trok hij de stekker uit zijn online-activiteiten...
'Hoe overleef in mijn inbox?' gaat over de invloed van internet op ons sociale leven, leert hoe je het beste je mailbox onder controle kunt houden en vertelt wat je misschien beter niet online kunt doen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jim Stolze
Inhoudsopgave
Inleiding
I. Een maand offline
II. 31 praktische tips
III. Gelukkig door internet?
1. Is surfen goed of slecht voor je geluk?
2. De informatieparadox: is meer beter?
3. Sociale interactie en Web 2.0
4. Voor- en nadelen van Hyves en Facebook
5. Aandacht en productiviteit
IV. Vermijd de e-mailvalkuil
6. Problemen met e-mail
Conclusie
Dankwoord
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan