Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De kunst en het zakendoen

Wat ondernemers van succesvolle kunstenaars kunnen leren

Paperback Nederlands 2013 9789046815427
Niet leverbaar.

Samenvatting

Hoe gingen Michelangelo om met zijn concurrentie? Wat deed Rubens om een grotere klantenkring te krijgen? Grote namen uit de westerse kunstgeschiedenis, ze waren niet alleen bezig met het creëren van kunst maar ook met het scheppen van voorwaarden waardoor deze kon floreren. Willem de Kooning, Andy Warhol en Damien Hirst moesten concurrenten van zich afschudden, nadenken over de positionering van hun werk en zichzelf telkens vernieuwen om de consument te kunnen blijven verrassen en verwonderen.

Waarom kunst en commercie elkaar niet bijten
'De kunst en het zakendoen' zit vol verhalen over grote kunstenaars en de manieren waarop zij managers en ondernemers tot op de dag van vandaag kunnen inspireren.

Met bijdragen van Karel Ankerman, Harry Starren, Koen Kleijn, Lea van der Vinde, Peter van Duinen, Kees Keijer en Ernest Kurpershoek.

Specificaties

ISBN13:9789046815427
Trefwoorden:zakendoen, kunst
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

special
Koos de Wilt: De kunstenaar als manager
Koos de Wilt 26 november 2013 Managementlessen krijg je van Jack Welch, Tom Peters of desnoods Steve Jobs, maar natuurlijk niet van kunstenaars. Of toch? Als we de kunstgeschiedenis wat nader beschouwen bleken de beste kunstenaars vaak ook de beste ondernemers en managers. Grote namen als Rubens en Rembrandt en - in onze tijd - Andy Warhol en Damien Hirst bleken buitengewoon handige zakenmannen.
column
Rembrandt en de markt
Koos de Wilt 1 juli 2013 Lange tijd kon Rembrandt van Rijn (1606-1669) vertrouwen op een steeds betere markt van schilderijen. Hij betrad de schilderijenmarkt op een buitengewoon succesvolle manier. Onafhankelijk en brutaal. Maar toen veranderde de markt ineens. Kortom: wat managers kunnen leren van de grootste namen uit de kunstgeschiedenis!
column
Rembrandt en de markt
Koos de Wilt 1 juli 2013 Lange tijd kon Rembrandt van Rijn (1606-1669) vertrouwen op een steeds betere markt van schilderijen. Hij betrad de schilderijenmarkt op een buitengewoon succesvolle manier. Onafhankelijk en brutaal. Maar toen veranderde de markt ineens. Kortom: wat managers kunnen leren van de grootste namen uit de kunstgeschiedenis!
Alle interviews en artikelen (3)

Over Koos de Wilt

Koos de Wilt is cultureel ondernemer. Hij is opgeleid als jurist, marketeer en kunsthistoricus en is actief als uitgever, bladenmaker, filmmaker, conceptontwikkelaar en publicist. Eerder was hij was directeur van diverse uitgeverijen en een culturele instelling. De Wilt is adviseur op gebied van media.

Andere boeken door Koos de Wilt

Inhoudsopgave

Voorwoord – door Boudewijn Poelmann
Inleiding – door Koos de Wilt

-Communicatie
-Innovatie I
-Concurrentie
-Strategie
-Vasthoudendheid
-Marketing
-Conjunctuur
-Kansen
-Unique sellingpoint
-Aanpassen
-Bureaucratie
-Innovatie II
-Tijd en plaats
-Nichemarketing
-Experimenteren
-Personal Branding
-Intuïtie

Geraadpleegde literatuur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kunst en het zakendoen